recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektorstativ el. lign.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektorstativ el. lign.?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektorstativ el. lign.?
    Sendt: 09-Maj-2014 kl. 16:17
Hej,

Jeg går i overvejelser om at anskaffe mig en projektor. Der er sådan set kun een ting der afholder mig fra at købe en, og det er placeringen af den. Jeg har sjældent tid til at se film, men vil gerne ha' den fede wow-oplevelse, som kun en projektor kan levere, når det så skal være.

Min stue er 8 m lang så projektoren skal placeres midt i stuen. Af æstetiske årsager vil jeg ikke fastmontere den i loftet, men istedet stille den op til formålet. Er der nogle der har været i lignende overvejelser? Hvad har I gjort? Findes der et smart og enkelt stativ, alá et gammeldags diasstativ? Jeg har også overvejet anonyme forskruninger i loftet, og så lave mit eget ophæng, jeg så kan skrue i når der er film-aften.

Håber på nogle gode forslag, links etc.

/lacla
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 17:43
jeg har lavet en løsning hos min far som blot var en hæve/sænke funktion i loftet, nu ved jeg selvfølgelig ikke om er muligt for dig, men hvis det er tager det ikke mange timer lige at trækker kabler op over loftet hen til projektor og så selvfølgelig lave hæve sænke funktionen:)

problemet er tit og ofte at hverken man fjerner sin projektor fra sin placering og stiller den tilbage igen skal man til at indstille billedet igen, det kan godt være lidt træls i længden (syntes jeg)
Til top
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 20:33
Tak for svar. Ja, en skjult anordning ville jo være den helt forchromede og lækre løsning, men jeg er bange for at det bliver for omfattende. Men jeg kan godt se din pointe med at skulle indstille hver gang, og at der er noget besvær forbundet med det. Hmm, jeg må tænke lidt mere over det.
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 23:16
Kan du ikke blot købe en projektor med lense shift?
Til top
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Kan du ikke blot købe en projektor med lense shift?

Hvad skulle lens shift hjælpe på i forhold til mine behov? Jeg søger en form for projektor tripod el. lign. eller et andet fleksibelt opstillings-device, som jeg måske slet ikke kender til. Noget der kan stilles op og pilles ned igen uden for meget besvær.

Redigeret af lacla - 12-Maj-2014 kl. 21:21
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 21:59
Jeg tænkte lidt at du måske blot kunne placere din projekter så den ikke er så synlig, fx ude i det ene side af din stue, så slipper du for at gemme den væk. Kunne være på en bog reol o.s.v
Til top
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 22:56
Hmm, nej det er desværre heller ikke muligt. Stuen er et stort åbent rum uden hylder og reoler.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 09:12
Jeg har selv et ønske om en skjult projektor, men da jeg søgte lidt på projektorlifte og elevatorer kunne jeg hurtigt se at mit budget skulle udvides betragteligt.
jeg fandt kun få i Danmark og priserne på den jeg synes var smartest kostede 22.000kr, så det projekt blev lige sparket til hjørne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu