recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projector: Ældre top model eller...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projector: Ældre top model eller...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zylo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Januar-2014
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zylo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projector: Ældre top model eller...
    Sendt: 10-Maj-2014 kl. 01:01
Hej

Jeg kigger efter ny projector, og kan ikke bestemme om mig for, om jeg skal skal gå efter en ældre top model eller en nyere billigere model. Jeg har pt kig på de her to:

OPTOMA HD82: Refurbished med garanti - 6000kr
BENQ W1070: Ny - 5500kr

Hvilken vil i tro giver det bedste 2D billed?

Hvor hurtigt indhenter teknologien de gamle top modeller?

Håber på lidt godt input her :-)
Til top
dabp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2007
Sted: Sweden
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dabp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 00:07
Jeg er på præcis den samme rejse. Jeg overvejer dog også w6000, pt-ae4000, tw-3600 osv...
Tror måske vi har det lidt på samme måde, gider ikke rigtig det der 3D, andet end i bio og så tænker jeg også at det måske bedre kan betale sig at gå udenom de "nye" modeller, hvor man unægteligt også betaler for det...
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 09:04
Jeg er på samme hold: gider ikke 3D!

Gennem årerne har jeg haft flere projektorer. Hver gang, jeg har skiftet, er jeg blevet lammet af, hvor meget bedre, de er blevet siden sidst.
Dog er der vel ikke sket så meget, bortset fra 3D, de senere år. Alle er med flot kontrast, Full HD osv......

Jeg har i øvrigt selv en Panasonic PT AE 4000, som jeg købte brugt for et par år siden. Jeg ved ikke, hvor meget bedre de nye er, hvis man ser på ren billedkvalitet.

Hvis jeg skulle vælge, købte jeg en brugt igen og brugte de penge, jeg sparede på et bedre lærred.

Mvh. Michael
Til top
zylo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zylo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 20:22
Netop som du skriver: "er jeg blevet lammet af, hvor meget bedre, de er blevet siden sidst." - betyder det så, at en feks BenQ1070 har et 2D billed, som matcher en feks Optoma HD82. Så man får 3D med kvit og frit, syntes det er svært at vurdere
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 20:40
Der er jo andre forhold som f.eks Lens Shift.
Jeg husker Benq som værende begræset til et lillebitte vertikalt på kun et par procent.
Det kunne jeg aldrig leve med.

Men for andre spiller det ingen rolle :-)

Mvh. Michael
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2014 kl. 14:32
Ingen tvivl om, at Optoma'en er bedre end en benq 1070 i min optik, så meget er der ikke sket på markedet - især ikke inden for DLP. Nu ville jeg så nok kigge efter en lidt anden projektor end Optoma. Fx Samsung, Planar eller Sim2 - hvis det skal være DLP.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Ziggin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ziggin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2014 kl. 19:01
Helt sikkert. Find en Sim2, Planar eller Samsung.

Har selv købt en Planar PD8130, som 99.9% identisk med en Runco LS3. Runco købte Planar og lave en rebadge af Planar PD8130/50 til Runco LS3/5

Gav under 10K incl. 1 orginal ekstra pære der ikke havde været brugt. En ny Runco LS3 nærmere de. 50K.

Fantastisk billede. Har aldrig fortrudt det.
Til top
zylo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zylo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2014 kl. 22:32
Jeg er ved at læse mig fattig, det bliver kun dyrer og dyrer - pt hælder jeg til JVC X35 eller Sony hw40. Begge bliver super godt anmeldt. Ved ikke rigtig om jeg tør at hoppe på brugt segmentet i det prisleje, det er mange penge hvis det pludselig står af uden garanti.
Til top
dabp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2007
Sted: Sweden
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dabp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2014 kl. 23:16
Jeg endte på en Epson TW3200 da jeg fik et sindsygt godt tilbud på en helt ny enhed. Ingen fortrydelse herfra - jeg er rigtig glad for at jeg ikke købte nyt-nyt...
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Ziggin Ziggin skrev:

Helt sikkert. Find en Sim2, Planar eller Samsung.

Har selv købt en Planar PD8130, som 99.9% identisk med en Runco LS3. Runco købte Planar og lave en rebadge af Planar PD8130/50 til Runco LS3/5

Gav under 10K incl. 1 orginal ekstra pære der ikke havde været brugt. En ny Runco LS3 nærmere de. 50K.

Fantastisk billede. Har aldrig fortrudt det.

Det vil jeg mene er et røverkøb til den pris, og netop sådan noget, man skal gå efter imo. Du fik den sikkert også en tand billigere, fordi der nok ikke er mange, der ved, at disse Planar er de samme som Runco LS modellerne (og så pga. mangelnde 3D).Der har også været et par Samsung SP-A800B til salg for omkring 8K, de er også super gode.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu