|
Projector: Ældre top model eller... |
Besvar |
Forfatter | |
zylo
Junior bruger Oprettet: 10-Januar-2014 Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Maj-2014 kl. 01:01 |
Hej
Jeg kigger efter ny projector, og kan ikke bestemme om mig for, om jeg skal skal gå efter en ældre top model eller en nyere billigere model. Jeg har pt kig på de her to: OPTOMA HD82: Refurbished med garanti - 6000kr BENQ W1070: Ny - 5500kr Hvilken vil i tro giver det bedste 2D billed? Hvor hurtigt indhenter teknologien de gamle top modeller? Håber på lidt godt input her :-) |
|
dabp
Bruger Oprettet: 08-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 227 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er på præcis den samme rejse. Jeg overvejer dog også w6000, pt-ae4000, tw-3600 osv...
Tror måske vi har det lidt på samme måde, gider ikke rigtig det der 3D, andet end i bio og så tænker jeg også at det måske bedre kan betale sig at gå udenom de "nye" modeller, hvor man unægteligt også betaler for det... |
|
Dichael
Bruger Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er på samme hold: gider ikke 3D!
Gennem årerne har jeg haft flere projektorer. Hver gang, jeg har skiftet, er jeg blevet lammet af, hvor meget bedre, de er blevet siden sidst. Dog er der vel ikke sket så meget, bortset fra 3D, de senere år. Alle er med flot kontrast, Full HD osv...... Jeg har i øvrigt selv en Panasonic PT AE 4000, som jeg købte brugt for et par år siden. Jeg ved ikke, hvor meget bedre de nye er, hvis man ser på ren billedkvalitet. Hvis jeg skulle vælge, købte jeg en brugt igen og brugte de penge, jeg sparede på et bedre lærred. Mvh. Michael |
|
zylo
Funktioner
Tak(0)
|
Netop som du skriver: "er jeg blevet lammet af, hvor meget bedre, de er blevet siden sidst." - betyder det så, at en feks BenQ1070 har et 2D billed, som matcher en feks Optoma HD82. Så man får 3D med kvit og frit, syntes det er svært at vurdere
|
|
Dichael
Bruger Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er jo andre forhold som f.eks Lens Shift.
Jeg husker Benq som værende begræset til et lillebitte vertikalt på kun et par procent. Det kunne jeg aldrig leve med. Men for andre spiller det ingen rolle :-) Mvh. Michael |
|
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ingen tvivl om, at Optoma'en er bedre end en benq 1070 i min optik, så meget er der ikke sket på markedet - især ikke inden for DLP. Nu ville jeg så nok kigge efter en lidt anden projektor end Optoma. Fx Samsung, Planar eller Sim2 - hvis det skal være DLP.
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Ziggin
Bruger Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt sikkert. Find en Sim2, Planar eller Samsung.
Har selv købt en Planar PD8130, som 99.9% identisk med en Runco LS3. Runco købte Planar og lave en rebadge af Planar PD8130/50 til Runco LS3/5 Gav under 10K incl. 1 orginal ekstra pære der ikke havde været brugt. En ny Runco LS3 nærmere de. 50K. Fantastisk billede. Har aldrig fortrudt det.
|
|
zylo
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ved at læse mig fattig, det bliver kun dyrer og dyrer - pt hælder jeg til JVC X35 eller Sony hw40. Begge bliver super godt anmeldt. Ved ikke rigtig om jeg tør at hoppe på brugt segmentet i det prisleje, det er mange penge hvis det pludselig står af uden garanti.
|
|
dabp
Bruger Oprettet: 08-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 227 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg endte på en Epson TW3200 da jeg fik et sindsygt godt tilbud på en helt ny enhed. Ingen fortrydelse herfra - jeg er rigtig glad for at jeg ikke købte nyt-nyt...
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil jeg mene er et røverkøb til den pris, og netop sådan noget, man skal gå efter imo. Du fik den sikkert også en tand billigere, fordi der nok ikke er mange, der ved, at disse Planar er de samme som Runco LS modellerne (og så pga. mangelnde 3D).Der har også været et par Samsung SP-A800B til salg for omkring 8K, de er også super gode.
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |