recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan det fikses uden at ødelægge noget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan det fikses uden at ødelægge noget?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 12:05
Findes der en dansk forhandler af QLN eller nogle der ligger inde med brugte. Købte for mange år siden QLN fronter og center i TP og kunne i dag godt tænke mig at udbygge sættet.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 17:12
Tektronix - Leder også efter baghøjttalere, QLN 601. Tror ikke der findes danske forhandlere. Jeg kan i hvert fald ikke finde nogen. Cry
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Tektronix - Leder også efter baghøjttalere, QLN 601. Tror ikke der findes danske forhandlere. Jeg kan i hvert fald ikke finde nogen. Cry

Lige præcis, havde også tænkt på evt. at opgradere fronterne og evt. bruge de nuværende som det ene sæt baghøjttalere ;o)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Tektronix Tektronix skrev:

Findes der en dansk forhandler af QLN eller nogle der ligger inde med brugte. Købte for mange år siden QLN fronter og center i TP og kunne i dag godt tænke mig at udbygge sættet.

I gamle tage var Tape Connection eneste forhandler, og dét der hedder QLN i dag har intet med det gamle QLN at gøre, så der er ingen gevinst ved at købe dem til at matche gamle QLN. Så du må ud på det private brugtmarked hvis du vil finde QLN'er der matcher.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 10:01

Lige præcis, havde også tænkt på evt. at opgradere fronterne og evt. bruge de nuværende som det ene sæt baghøjttalere ;o)

Jeg overvejer også at springe på 604 som baghøjttaler... synes bare det er synd at have så dejlige højttalere som baghøjttaler. Ouch

Hvad siger du til vi hopper på denne annonce og så kan vi slås om hvem der skal have hvad? Jeg kunne godt tænke mig de små da jeg ikke rigtig har penge til de store som baghøjttalere. Så kan du tage de store og evt. også subben? Big smile

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

I gamle tage var Tape Connection eneste forhandler, og dét der hedder QLN i dag har intet med det gamle QLN at gøre, så der er ingen gevinst ved at købe dem til at matche gamle QLN. Så du må ud på det private brugtmarked hvis du vil finde QLN'er der matcher.

Ja, som Otto siger, så har den nye serie intet med de gamle at gøre, da det ikke er Mats Anderson der har designet dem. Så det er bare at søge alt hvad man kan på brugtmarkedet. Confused
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 10:20

Jeg overvejer også at springe på 604 som baghøjttaler... synes bare det er synd at have så dejlige højttalere som baghøjttaler. Ouch

Hvad siger du til vi hopper på denne annonce og så kan vi slås om hvem der skal have hvad? Jeg kunne godt tænke mig de små da jeg ikke rigtig har penge til de store som baghøjttalere. Så kan du tage de store og evt. også subben? Big smile

Hmm det ser ikke uinteressant ud. Jeg har dog  QLN center og en sub (dog af andet mærke). Skal lige tænke lidt over det.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 10:28

Hmm det ser ikke uinteressant ud. Jeg har dog  QLN center og en sub (dog af andet mærke). Skal lige tænke lidt over det.

Center'en er er der ingen af os der er interesseret i. Det er for det første ikke en QLN center og vi har begge centerhøjttaler. Smile

Vi skal evt. bare byde på de 2 små og de 2 store. Subben kan han sagtens sælge alene. Smile

Hvad er det for nogle højttalere du har nu?

Redigeret af Hessi - 11-November-2011 kl. 10:28
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 11:03

[QUOTE=Tektronix]
Hvad er det for nogle højttalere du har nu?

Jeg har 166 og FS600
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 11:24

Jeg har 166 og FS600

Okay, har ikke hørt dem, men umiddelbart ville jeg tro at der ikke er den vilde forskel mellem QLN Qubic 166 og QLN 604. Specmæssigt er de i hvert fald ens, tror måske at 604'erens diskant er en smule mere velopløst og en anelse mere detaljeret.

Så lidt svært at sige om det skal være bag- eller fronthøjttalere. Det bliver du nok nødt til at høre dig frem til hvis det skulle blive aktuelt. Smile

Men er de ikke bare herlige de QLN'er? Jeg er i hvert fald virkelig blevet glad for de 606'er i løbet af den korte tid jeg har haft dem. Big smile
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 11:59
Jo synes de lyder rigtig godt, de har da nu overlevet i stuen i godt 11 år ;o)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu