recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valget faldt på en Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valget faldt på en Sony

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Lyder spændende. Jeg har selv lige købt en Sony VPL-HW55es. Regner med at modtage den i morgen Smile Hvilket tab-tension lærred har du valgt?

Jeg har valgt dette:

i sort.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Fantastisk. Jeg vil meget gerne høre den subjektive oplevelse af støjniveauet, når i har fået set nogle film :0)

Det er første gang jeg er ejer af en projektor, så en oplevelse af støj uden tidl. ejerskab af projektor til sammenligning bliver svært at sige noget om. Men har haft den tændt og den siger ikke meget :)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 19:11
Nu ved jeg ikke om det er blevet sagt, men så vil jeg gentage: lad hellere projectoren køre en halv time uden tilskuer end slukke den for så at tænde den igen

Tænd den kun hvis du mener det.

Redigeret af Therien - 13-November-2013 kl. 19:12
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Nu ved jeg ikke om det er blevet sagt, men så vil jeg gentage: lad hellere projectoren køre en halv time uden tilskuer end slukke den for så at tænde den igen

Tænd den kun hvis du mener det.

Med hvilken begrundelse?
Jeg brugte min i godt 2 år, uden tv ved siden af. Alligevel holdt pæren i godt 5300 timer, så det er blevet meget bedre med holdbarheden i de nyere modeller...
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 19:31
Passe på pæren.. Et tip jeg har fået og læst et par steder.. Jeg voldtog min - jvc x3 - pære og den sprang efter 600 timer.. Dog kan jeg forstå x3 eren dum på det punkt.. Men tænkte tippet er universelt, og det kan sagtens ignoreres hvis man har lyst   
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Fantastisk. Jeg vil meget gerne høre den subjektive oplevelse af støjniveauet, når i har fået set nogle film :0)
Først og fremmest vil jeg linke til følgende youtube-video:
Omkring 38:10 min inde i videoen kan du sammenligne lydniveauet relativt på JVC DLA-X35/X55, Epson EH-TW9100W, og Sony VPL-HW50ES i de forskellige lampe-modes. I videoen synes jeg det er tydeligt at 50ES er noget mere støjsvag end de andre testede projektorer. Efter hvad jeg kan læse mig til andre steder så er støjniveauet på 55ES identisk med 50ES.

Jeg har selv "hørt" Sony VPL-HW50ES ved flere lejligheder hos KT Radio hvor den stod i ørehøjde ca. 20 cm bag siddepositionen, og selv her virkede den nærmest lydløs i "eco"-mode.

Jeg har tidligere haft en BenQ W6000, men skiftede bl.a. pga. støjniveauet til en Panasonic PT-AT5000, som er betydeligt bedre på det punkt. Det er mit indtryk at Sony'en er et niveau bedre endnu, men jeg skal nok melde ind, når jeg har testet projektoren.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af supermule supermule skrev:

Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Lyder spændende. Jeg har selv lige købt en Sony VPL-HW55es. Regner med at modtage den i morgen Smile Hvilket tab-tension lærred har du valgt?

Jeg har valgt dette:

i sort.
Ser spændende ud. Jeg er selv på jagt efter et nyt lærred af tab-tension-typen. Hvad er dit indtryk af kvaliteten (Mekanisk, hot spotting, glimmer, osv.)?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Passe på pæren.. Et tip jeg har fået og læst et par steder.. Jeg voldtog min - jvc x3 - pære og den sprang efter 600 timer.. Dog kan jeg forstå x3 eren dum på det punkt.. Men tænkte tippet er universelt, og det kan sagtens ignoreres hvis man har lyst   
Jeg tror at det er meget godt tip. Har ikke selv oplevet at en pære er sprunget på nogle af mine projektorer, da jeg har udskiftet til nyere modeller efter omkring 1000 timer maks., men jeg har hørt det flere steder hos venner der havde lignende problemer med nogle Optoma-modeller der var følsomme på det punkt... Så jeg passer også lidt på Wink

Redigeret af Stereolab - 13-November-2013 kl. 19:52
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 20:00
Jeg har absolut ingen erfaring omkring lærreder og projektorer. Men til prisen synes jeg at jeg har fået et fint tab-tension lærred. Motoren larmer ikke nævneværdigt. Er godt klar over at der findes bedre og væsentlig dyrere lærreder, men valgte at bruge størstedelen af opsparingen på projektordelen. Den halve til hele time som jeg har haft den tændt har jeg dog ikke registreret noget glimmereffekt eller andet. Det ser fint ud.
Har dog i overvejelserne på et tidspunkt at høre Otto/Tapeconnection om hvad det vil koste at få ham til at indstille projektoren, rummets udfordringer også taget i betragtning ;) Ved ikke om det kan svare sig når der ikke her er tale om et dedikeret totalt mørkelagt biorum. Men en alm. lys stue.

Skal dog lige siges at den kun vil blive brugt om aftenen når der er mørkt :)

Redigeret af supermule - 13-November-2013 kl. 20:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 20:14
Ok. Lyder fedt. Til forskel fra mange andre modeller, så har Sony 50 og 55 et ry for at være meget tæt perfekt indstillet out-of-the-box (i ref. mode). Meget bedre end f.eks. JVC med mindre variation fra projektor til projektor. Derfor giver det ikke så meget at få den professionelt kalibreret som med andre projektorer. Den samlede pris taget i betragtning, så er en professionel kalibrering for at få det optimale ud af projektoren stadig værd at overveje IMO. Jeg ville dog om alle omstændigheder som minimum sørge for at indstille brightness og kontrast korrekt. Det kan gøres med testbilleder fra nettet eller en test-BD som f.eks. DVE HD basics.Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 20:20
Jeg ved ikke hvilken pris Otto tager, men normalt koster det et sted mellem 2500-2800 kr.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu