recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - støjsvag og lille projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

støjsvag og lille projektor

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Iceman24 @ BenQ W1070 koster kun ~1300,- kr. mere og er mere støjsvag, kommer med lensshift og højere lysoutput. Synes det er svært at argumentere for W1060 i forhold til den relative lille prisforøgelse.

Ja korrekt hvis man vælger at købe hos komplett.dk men som jeg skrev så har jeg lige haft købt hos komplett. dk og venter på at få mine penge retur... det er dog temmelig dyrt at skulle sende en projektor retur eller til rep da det er 114 kr med post dk.. hvilket var en af de ting der gjorde jeg ville købe i butik i stedet...

Jeg har i øvrig ikke brug for Lens shift eller kraftigere lys output og som sagt sidder jeg lige under w1060 nu og der er ca 70 cm op til den og kan ikke høre den ved stille scener osv...

i min bog er 1300 kr dog også en pæn klat penge eller 2000 kr da jeg ikke vil købe på nettet, pga hvis der bliver noget med den...

jeg vil rent faktisk hellere bruge de ca. 1300-2000 kr på et bedre lærred som jeg må indrømme betyder ligeså meget for et godt billede...

så hvis du kikker på w1060 i forhold til prisen er det en rigtig fin projektor og tvivler på man finder andet der er bedre til prisen...

en anden ting med W1060 er at trow range passer perfekt til hvor stor lærred jeg har og vil ha og min afstand til lærred osv..

hvis jeg vælger w1070 så skal den hænge foran min side position. hvilket ikke lige er optimal... 

man kan jo altid blive ved... 
Til top
rlauritsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2005
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rlauritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 14:55
Er det ikke ligemeget om man køber på nettet eller i en butik, for det er vel Benq support man ringer til, hvis den skal repareres ? og så sender man til dem eller de kommer og henter og bringer ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af rlauritsen rlauritsen skrev:

Er det ikke ligemeget om man køber på nettet eller i en butik, for det er vel Benq support man ringer til, hvis den skal repareres ? og så sender man til dem eller de kommer og henter og bringer ?

tvivler meget på BenQ kommer og henter den, tror kun det sker med fladskærms tv..

en projektor kan jo sendes... pga størrelsen.. 

jeg har dog lige måtte returnere den W1060 pga. den havde en stor grønlig skær midt på når der var sort skærm eller næsten sort skærm...

så nu følger jeg anbefalinger og smider de ekstra penge for W1070.. så kan jeg da se om den er de ekstra penge værd...

er bare i tvivl om jeg skal hente den i Hifi-klubben eller f.eks. på dustinhome.dk pris forskellen er godt 600 kr... 
hvad er fordellen ved at købe i hifiklubben ud over man har et fysisk sted at henvende sig hvis der er noget og jeg kan få den med det samme uden at vente 2 dage..

kan se de giver 2000 timer eller 2 års lampe garanti... det er selvfølgelig en fordel
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 19:22
så fik jeg hentet og monteret W1070

det er ikke svært at se billedmæssig smadre den de to andre af banen (w703 og W1060) KLART bedre sort niveau selv med lys i rummet er det let at se...

dog et par minus'er den støjer mere end W1060 og det var lidt af et helvede at få mit loft beslag til at sidde ordentlig da de tre monterings skruer på W1070 sidder meget tæt i forhold til de andre to...

købte den i HIFI-klubben og da jeg er medlem der får jeg 3 års garanti så det er nok okay...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rlauritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 21:23
Det lyder godt. Jeg overvejer også stærkt at købe den i hifiklubben pga den ekstra garanti på hhv. lampe og projektor generelt.

Har du sat den i eco mode, så skulle den larme meget mindre end i normal mode ?

Har du lærred ? Jeg overvejer bare at bruge en hvid væg, i hvert fald i starten. Hvis jeg skal have lærred, vil jeg have ramme lærred for at slippe for buler. Jeg har haft projektor før, både en gammel benq pb et eller andet, og en infocus sp 4805. Dengang synes jeg benq var noget billigt skrammel, fordi der kom støv på linsen ved det mindste. Så jeg håber de er blevet bedre. Jeg har også haft kig på Optoma HD25 som koster 1000 kr. mere i hifiklubben. Optoma plejer at være kvalitet.

Redigeret af rlauritsen - 13-Maj-2013 kl. 21:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 21:36

Det lyder godt. Jeg overvejer også stærkt at købe den i hifiklubben pga den ekstra garanti på hhv. lampe og projektor generelt.

Har du sat den i eco mode, så skulle den larme meget mindre end i normal mode ?

Har du lærred ? Jeg overvejer bare at bruge en hvid væg, i hvert fald i starten. Hvis jeg skal have lærred, vil jeg have ramme lærred for at slippe for buler. Jeg har haft projektor før, både en gammel benq pb et eller andet, og en infocus sp 4805. Dengang synes jeg benq var noget billigt skrammel, fordi der kom støv på linsen ved det mindste. Så jeg håber de er blevet bedre. Jeg har også haft kig på Optoma HD25 som koster 1000 kr. mere i hifiklubben. Optoma plejer at være kvalitet.

lydmæssig synes jeg den er faldet lidt til ro nu, den er i hvert fald ikke generende mere 

jeg har sat den i smart eco mode som gør den justere efter hvad den viser det er rigtig fedt specielt i mørke scener osv.. 

lige pt. bruger jeg en 90" Media mount lærred fra Eligiganten. det er faktisk et fint lærred, den bøjer dog af H.... til i begge sider, så den ryger retur det er nr. 3 lærred jeg har fået i elgiganten og nu gider jeg ikke mere..

så har aftalt en handel med en her inde fra på et ældre projecta screen 92" manuelt som jeg henter onsdag... så håber det er godt

det lærred jeg bruger nu har kun gain på 1.0 og det er sygt hvor godt sort w1070 kan lave, meget bedre en jeg regnede med...
Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér park Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 07:03
Jeg var i Elgiganten i går, og fruen løb skrigende bort da hun så hvor stor W1060 er. Er W1070 ikke en del mindre end 1060? Det var forøvrigt et meget tyndt udvalg de havde i Elgiganten, sælgeren påstod at det var fordi der var nye modeller på vej
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 07:38
W1060 er en lille projektor. Min JVC X30 spiser sådan nogle små projektorer til morgenmad.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af park park skrev:

Jeg var i Elgiganten i går, og fruen løb skrigende bort da hun så hvor stor W1060 er. Er W1070 ikke en del mindre end 1060? Det var forøvrigt et meget tyndt udvalg de havde i Elgiganten, sælgeren påstod at det var fordi der var nye modeller på vej

Problemet med projektorer er at der skal transporteres noget varme væk fra pæreren. Så jo mindre de er jo sværere er det at få varmen væk uden alt for meget larm. MEN når det er sagt så virker projektoren hjemme hos mig enormt meget større når den står på bordet end når den hænger i loftet så....
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

det er dog temmelig dyrt at skulle sende en projektor retur eller til rep da det er 114 kr med post dk.. hvilket var en af de ting der gjorde jeg ville købe i butik i stedet...

Sender du til reparation vil du få udgiften refunderet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rlauritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 20:17
Hmm så har jeg endelig bestemt mig, og så er den udsolgt i hifiklubbens hovedlager.... men den koster også kun ca. 6300 andre steder på nettet nu, så måske man skulle være ligeglad med det ekstra lampe garanti. jeg har i forvejen ekstra elektronik garanti via forsikringen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 20:44

Hmm så har jeg endelig bestemt mig, og så er den udsolgt i hifiklubbens hovedlager.... men den koster også kun ca. 6300 andre steder på nettet nu, så måske man skulle være ligeglad med det ekstra lampe garanti. jeg har i forvejen ekstra elektronik garanti via forsikringen.

Jeg hentede en i Hifi-klubben i aalborg igår, simpel grund var bl.a. også at jeg ikke Kunne/gad vente 2-3 dage på at modtage den... 

efter jeg var uheldig med den første w703d jeg købte hos komplett.dk at den havde støv, valgte jeg simpelthen at give de sidste 700 kr og hente den...

om det var klogt. ved jeg ikke, men nu er det gjort og JEG ER MEGA GLAD for den...

kører som sagt på Smart-ECO og den kørte uafbrudt 9 timer igår :-) der skulle jo tjekkes div. film osv..

må nok indrømme at i mørke film eller mørke scener er den mile langt foran bl.a. W1060..

den levere et sort niveau og en klarhed i resten af billedet som overgår hvad jeg troede min Stue kunne klare... 

sidder sjovt nok og ser en serie på Samsung ES8005 55" pt som jeg startede med at se igår på projektoren og troede ærlig talt ikke at jeg ville side med fornemmelsen at jeg meget meget hellere vil se den på w1070 ikke bare pga. størrelsen men kan bare bedre li billedet på projektor...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu