|
Højtalere til tv.. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
IceFox
Junior bruger Oprettet: 18-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, det var jo selvfølgelig også en mulighed.. :) Men det var bare så´n jeg gjorde det i dag.. Ja.. Medmindre Dali Zensor 5 ikke er gode nok til dette formål..? Primær tv og film.. |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er de - R66 brugt til samme pris er bare bedre....... Klaus |
|||
IceFox
Junior bruger Oprettet: 18-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
R66..? Hvad hedder de til "fornavn"..? Jeg er ikke lige så meget inde i alle de navne.. :) EDIT: Bare glem det Klaus.. Fandt lige dit link på side 1.. DLS R66.. :) Jeg kigger lige lidt nærmere på dem.. Redigeret af IceFox - 22-Januar-2012 kl. 11:44 |
|||
bang_22
Ny bruger Oprettet: 02-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej, jeg lytter lige med på denne tråd, da jeg står i præcis samme situation. Vil gerne have købt mig et par højtalere til mit tv, og har ingen hifi-erfaring.
Jeg har dog en gammel Sony STR-DE375 receiver fra ca. 2003. Kan den bruges eller er det noget bras? |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis det bare et for at erstatte tv'ets 2 højttalere og ikke skal bruges til at feste med kan den sagtens bruges. Klaus |
|||
bang_22
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok. Det lyder jo godt. Sætter denne gamle Sony receiver nogen begrænsning på hvilke højtalere der giver mening at købe. Her tænker jeg på om højtalere af god kvalitet overhovedet kommer til sin ret med denne receiver? Evt- nogle bud på hvilke højtalere receiveren kan "bære"? Redigeret af bang_22 - 25-Januar-2012 kl. 15:11 |
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
I mine øjne vil det være dumt at begræse sig ud fra forstærkeren, idet du så afskærer dig fra at opnå et bedre resultat ved t opgradere forstærkeren. Køb de bedste højttalere du har råd til, nu du har sparet penge til en forstærker. Når du har sparet op igen, kan du så enten uvide systemet, eller købe en bedre forstærker...... Klaus |
|||
bang_22
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, god idé at være forberedt på fremtidige opgraderinger. Jeg prøvede nu også at få en idé om hvor stor indflydelse forstærkeren har på det endelige resultat. Jeg har nemlig ikke helt afskrevet at udskifte forstærkeren med det samme. Spørgsmålet er nok nærmere om jeg får den forbedrede lydoplevelse jeg leder efter med et par nye gode højtalere og en gammel forstærker? |
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
5-10% - højttalerne er den mest betydende komponent for lydgengivelsen, så med mindre at din Sony virkeligt er en "svagpisser" af format, så er højttalerne alfa og omega.
Med eksemplet DLS R66 skal du have noget i nærheden af en B&O tv for ikke at opleve en forbedring med din nuværende forstærker. Klaus |
|||
bang_22
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok, tak. Jeg starter med at kigge på højtalere. Redigeret af bang_22 - 26-Januar-2012 kl. 11:20 |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |