recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan bliver mit hjem digitalt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan bliver mit hjem digitalt?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 20:48
Nu er jeg ikke den store netværksmester, men ved da at signalstyrken næste ikke falder på "sølle" 10 meter. Forsinkelsen vil måske stige med en promille af 1 millisekund...

Med andre ord... Det burde ingen betydning have om du har 10 meter kabel mellem nas og switch eller 1 meter.

Og så ville jeg lige høre om i er sikre på at trådløst netværk ikke kan bære fullHD streaming? Synes nemlig jeg så en fuld blu-ray rip hos en kammi over N-draft trådløst netværk. Hans router er dog en ret dyr Cisco model med backbone der understøtter fuld N-draft hastighed på op til 8 tilslutninger og fuld 1 Gigabit på alle 8 porte, alt sammen samtidigt  og kontinuerligt (sagde han).

Redigeret af Hessi - 18-Marts-2012 kl. 20:49
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 20:55
Alt kan lade sig gøre i medvind og ned af bakke :-)

Der er bare så mange parametre der spiller ind når vi taler om trådløst at det er så meget lettere, mere stabilt, billigere og sikrere med kabel. Jeg ved hvad jeg selv ville vælge.

BS

Redigeret af Bschmidt - 18-Marts-2012 kl. 21:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 21:10
Dit kabeltræk ser fornuftigt ud. 

Dog er der lige den PC der er på routeren! Hvis routeren kun har 100Mb/s switch og PC'en skal hente/sende store mængder data >kan< dette link blive en flaskehals. 

Hvordan påtænker du at gemme switchen? forhåbentligt sådan at den kan skiftes/serviceres.

BS 
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 21:58
Planen er at købe en ordenligt router, nu alt andet udskiftes / opgraderes, så det bør ikke blive en flaskehals. Med mindre det er en flaskehals, at signalet først skal igennem en router for herefter at skulle igennem en switch?

Jeg påtænker at gemme den i skunken, og lave en form for smart lille låge så man lige kan komme ind :)

Hvis jeg selv render med hovedet mod en mur i kabelføringen, hvem kan så hjælpe? Er det en elektriker - jeg tænker, hvis der måske skal laves noget murerarbejde, er det vel næppe en elektriker man skal have fat i? Skal man så både hyre en elektriker og en murer?
Mvh. Alex
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 23:37
hvis begge enheder er gigabit er der ingen ko på isen.

Allier dig med en elektriker du har tillid til og snak tingene igennem inden i starter så finder i ud af hvad du skal bruge af hjælp fra andre håndværkere for at få et godt resultat.

Og aftal lige en pris på forhånd, bare for din egen skyld.

BS
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:13
Kanon. Tak for hjælpen!
Mvh. Alex
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu