|
Lærred Epson tw2900 |
Besvar |
Forfatter | |
Peller
Junior bruger Oprettet: 27-Juli-2012 Sted: Kolding DK Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Januar-2013 kl. 22:48 |
Hej derude.
Jeg har lige investeret i en brugt tw2900 til mit herreværelse. Jeg skal skyde ca. 3.5 meter. Væggene og lofter er hvide. Skal jeg have et gråt lærred gain 0.8 ? Hvad vil i sige er max rent tommermæssigt?
|
|
Peller
Junior bruger Oprettet: 27-Juli-2012 Sted: Kolding DK Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilke mærker skal man gå efter.
synes det er lidt en jungle
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorEN/
Ved 3.5 meter fra lense til lærredet kan du få 117" med den projektor (du må hellere dobbelt checke selv). Dog har den ikke lys nok til at give et godt billede på den afstand. Jeg ville investere i et 100" lærred. Gain afhænger om du kan mørklægge rummet totalt. Personligt vil jeg tage et gain 1.0 med den info du har givet
|
|
Peller
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilke mærker er at foretrække. Jeg vil gerne have et lærred med ramme.
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en jungle - der er mange herinde som har preference med "Lissau". Det er dog også en helt anden pris klasse. Du bør lave dig et budget på hvor meget du vil hoste op med, og så vælge derfra.
|
|
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg har en epson TW-3200 og den hænger 3,60 fra dette lærred 120" mat hvide lærred med gain 1,1 Jeg har hvidt loft, men mørke vægge. Det fungerer helt fint, men jeg er ikke helt klar over hvor stor forskel der er i lysstyrken på tw-3200 og tw-2900, men på www.projectorcentral.com er der en calculator som viser lysstyrken på/fra lærredet for den valgte projector/lærred kombination ved forskellige afstande og med forskellig gain. Der ligger på samme hjemmeside en vejledning til hvor stor lysstyrke de anbefaler.
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kører med dette i 112 ". Jeg synes, det er et rigtigt fint lærred i lækker kvalitet...
Redigeret af Supergris - 16-Januar-2013 kl. 23:08 |
|
Peller
Funktioner
Tak(0)
|
Den er hermed bestilt Supergris. den har fået fine anmeldelser på nettet. Jeg takker endnu engang for hjælpen. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |