|
Hush box - blæserstart når PJ tænder |
Besvar |
Forfatter | |
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-November-2012 kl. 16:31 |
Jeg skal have lavet en hush box til min projektor for at komme blæserstøj til livs. Kunne dog godt bruge lidt input til selve blæserstyringen.
Jeg regner med at montere en blæser i hver side (og måske en i toppen) og vil have blæserne til at starte, når projektoren starter. Der er 12v trigger output, men så vidt jeg kan læse mig frem til, kan det ikke benyttes til at holde spænding på blæsere. Kun hvis det bruges til et relæ. Hvordan ville I lave løsningen? Jeg regner med at købe en blæserstyringsenhed som har 12v in (4-pin molex) og den har så 4 udgange til blæsere. Så kan blæsere justeres og temp. aflæses. Man kan sagtens købe en 230v -> 12v med 4-pin molex adapter, men hvordan får man denne til at starte automatisk samtidigt med projektoren?
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan selvfølgelig bruge denne: http://www.techhaus.dk/El-spareskinne-til-TV-TV-MASTER-SLAVE-SOCKET-SAVEPOWER/cat-p/c/p3840912.html
Men det synes jeg er en lidt grim løsning - man må kunne lave noget mere elegant :) |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige en tanke: Hvis du bruger 12 volt triggeren til at tænde og slukke for et relæ, hvilket lyder oplagt, så undersøg lige om triggeren går på lav/sluk omgående, når du slukker projektoren. Hvis den gør det så slukker den for blæserne selvom projektoren stadig er varm efter brug, og din box kan ikke komme af med varmen. En form for delay ville nok være at fortrække. Det kunne muligvis laves med termomodstand (som jeg har glemt hvad hedder rigtigt) der holder relæet til projektoren er kommet ned på et passende niveau. Eller man kunne bruge en timer.
MVH |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |