recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til nybegynder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til nybegynder
    Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 21:54
hej alle sammen, jeg er fuldstændig grøn på dette område, jeg har læst læst og læst men forstår absolut ingenting af det,
jeg vil have mig en 3D hjemme bio i full hd. tænkte på noget i prisklasse med denne: http://www.proshop.dk/Projektor/Epson-EH-TW6000-LCD-projektor-2330194.html
det må gerne være lidt mere, men lige netop den projekter som der bliver linket til, er der nogen som kender den og ville det være spild af penge at anskaffe sig den?
og hvilket lærred skal man bruge? Confused
Confused
håber på hjælp fra jer

Redigeret af jacobthor91 - 02-Oktober-2012 kl. 10:35
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Østergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 12:01
Et overordnet råd til en nybegynder vil være at prøve at finde en butik med et demo-rum, hvor de har opstillinger med projektorer i forskellige prisklasser. Så kan du få et indtryk af hvordan kvaliteten KAN være hvis man bruger mange penge eller lidt færre. Desværre ved jeg ikke helt hvordan udvalget af butikker er lige der hvor du bor, men jeg kan se at du bor i Ikast, så måske kan det lade sig gøre at besøge AV-connection i Sønderborg for en demo og snak (jeg tror også de har den Epson-model du har fået øje på). Man finder først ud af hvad de forskellige specs betyder når man ser det med eget øje.

Lad være med at stirre dig blind på en model du har set på nettet, men prøv at danne dig et "ambitionsniveau", og hvilke krav vil have at din hjemmebio skal opfylde, hvor du også tager hensyn til indretning af lokale.

Det kan godt betale sig at bruge en del tid til at tænke "hele pakken" igennem (projektor, lærred, lyd, lokale, lysforhold, placering af projektor, BD afspiller m.v. (det ser ud til at du allerede har lyddelen dækket ind)) inden du begynder at købe enkeltdele. Og vær ikke bange for at købe hos en fysisk butik, hvor du som regel kan forhandle lidt om prisen, men til gengæld har mulighed for at få gode råd og vejledning.

Jeg håber ikke du har mistet modet, for det kan sagtens lade sig gøre at få en fed hjemmebio, men det kræver som regel lidt arbejde.

Held og lykke med projektet, og spørg gerne når du kommer videre i processen.

Østergaard
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 13:58
Hej Jacob

Lyt du bare til Østergaard - det er sku kloge ord han serverer til dit spm. 

Jeg kunne ikke have formuleret budskabet bedre selv Clap det er en skam at man ikke kan tildele stjerner for gode indlæg - for så stod du helt sikkert til en fra mig,- Østergaard Wink

Jeg har selv en Epson TW9000 som jeg glæder mig til at forsøge at ISF opsætte (eller det der ligner) når den først har fået nogle timer på lampen - men selv direkte ud af boksen har den været til stor glæde med dens billedkvalitet så jeg har ikke èt sekund fortrudt mit indkøb.

Du skal bare være klar over at Epson lige har opgraderet modellerne med små forbedringer som højere contrast niveau og rf 3D sync istedet for i/r. helt sikkert en klar forbedring hvis du har led vægur (suk)  eller følsomme i/r komponenter når du ser 3D materiale 
(som f.eks. Oppo BD maskiner) Confused

Redigeret af Just Curious - 03-Oktober-2012 kl. 14:14
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:30
tusind tak for hjælpen, jeg tror jeg vil prøve at køre en tur til sønderborg og få en snak med dem i AV-connection, jeg er som sagt meget på bar bund.
jeg har bestemt ikke mistet modet, jeg elsker nye udfordringer og så er jeg rigtig rigtig glad for at lege med lyd og billed, det er bare ikke nok at lege med fladskærm tv længere, vil prøve noget stort:)

men endnu en gang tak for hjælpen. :)
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 11:33
Den projekter som du linker til får generelt ret gode anmeldelser både herinde og andre steder. Jeg valgte at købe lillebroderen TW5900 og er super tilfreds men har heller ikke så meget at sammenligne med :-) 

Hvis du kommer forbi Kolding på vej mod Sønderborg skal du være velkommen og se den i aktion...bare smid en pb så finder vi ud af det :-)

MVH
Jimmi
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 21:04
Ja det vil være en god ide at tage ned til AV-connection, for at se de forskellige projektor.
Jeg stod selv og skulle ud at finde en projektor for første gang og var også selv lun på Epson tw 6000, men efter en tur der ned, synes jeg selv at Epsonén gjorde et godt job, men de havde en jvc x 30, og efter jeg havde set de 2 oppe mod hinanden, så var jeg solgt til jvc´en. Så jeg måtte spare lidt mere op, og nu har jeg så fået købt den, og jeg må sige de sidste penge er givet godt ud. Jeg ved godt at det er en del mere, men en projektor skifter man jo ikke lige ud.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

så var jeg solgt til jvc´en. Så jeg måtte spare lidt mere op

"Lidt mere" er da vist en massiv underdrivelse - prisen er jo dobbelt så høj. LOL LOL

Redigeret af Just Curious - 04-Oktober-2012 kl. 22:11
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 08:26
hvis der er så stor forskel er der da ingen tvivl om at man skal spare det mere op, men set på den anden side så kan man vel blive ved, den ene er jo altid bedre end den anden, og til sidst ender man vel med at stå med en projekter til 200000 selvom man startede med at kunne bruge en til 10-20000. :) mere vil jo have mere:) har set en herinde bruge udtrykket "vi bliver aldrig for gamle til at lege, legetøjet bliver bare mere og mere kostbart" dette passer hvis meget godt ind her.:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Den projekter som du linker til får generelt ret gode anmeldelser både herinde og andre steder. Jeg valgte at købe lillebroderen TW5900 og er super tilfreds men har heller ikke så meget at sammenligne med :-) 

Hvis du kommer forbi Kolding på vej mod Sønderborg skal du være velkommen og se den i aktion...bare smid en pb så finder vi ud af det :-)

MVH
Jimmi
tak jimmi, det tilbud tager jeg gerne imod:) jeg skriver lige en pb til dig når jeg finder tiden, så må vi håbe du har lidt tid til overs også:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu