|
Forstæker til 2.1 højtalere |
Besvar |
Forfatter | ||
mlarsen1
Ny bruger Oprettet: 24-Juni-2012 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Juni-2012 kl. 19:46 |
|
Hej Jeg håber, I kan hjælpe med lidt vejledning i forhold til køb af forstærker til et sæt Monitor Audio Vector 8 satellithøjtalere og en Monitor Audio Vector VW 8 subwoofer Det er til fjernesynet i soveværelset, og forstærkeren må derfor meget gerne være kompakt eller så tynd som mulig, ligesom den skal være prisbillig, men ikke så billig, så den bliver et svagt led i forhold til højtalere og subwoofer. Jeg har tænkt på noget brugt, men kan ikke finde hoved eller hale i de mange muligheder, umiddelbart virker en stereo forstærker med subwoofer udgang som det mest fornuftige i relation til pris og størrelse, men om en surround forstærker er mere optimal, ved jeg ikke? TV signalet kommer fra en YouSee-boks og fjernsynet et et ældre fladskærms-tv med kun én hdmi indgang. Jeg håber, der er en venlig sjæl, der vil tage sig tid til at fortælle lidt om mulighederne. På forhånd tak! /Martin Redigeret af mlarsen1 - 24-Juni-2012 kl. 19:48 |
||
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor ikke nøjes med et sæt rigtig gode PC højttalersæt? F.eks. B&W MM-1.
|
||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det skal være meget småt bør du kigge på noget klasse d og klasse t forstærker.
De kan fås i nærmest alle prisklasser, fra billige Tripath fra ebay til mærker som Bel Canto eller Acoustic Reality. Dertil bruger de meget lidt strøm.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19518 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Marantz NR 1402 kunne være et godt valg. Klaus |
||
mlarsen1
Funktioner
Tak(0)
|
|
Størrelsen tiltaler mig, men er kvaliteten god nok og hvad med subwofferen, kan man få dem med subwoofer udgang?
|
||
mlarsen1
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den ser rigtig fin ud, og det ser ud som om, at den prismæssigt ligger i et passende leje, men kan en stereo forstærker med subwoofer udgang ikke klare det ligeså godt - de må da alt andet lige være billigere?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19518 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo, men jeg kan ikke lige finde nogen i det prisleje..... Hvordan vil du styre volumen? Klaus |
||
kc1234
Bruger Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/argon_da2-digital-usb-_forstarker.htm samt Denon DRA-F107, som pt er forsvundet fra hifiklubbens hjemmeside. Jeg bruger selv en DRA-F107 og har intet med HFK at gøre. |
||
mlarsen1
Funktioner
Tak(0)
|
|
Volumen tænkte jeg umiddelbart, at styre gennem YouSee-boksen. Jeg vil netop gerne have subwoofer udgang, da jeg har hørt, at lyder således også kan justeres for så vidt angår denne. Hvordan fungerer det, såfremt jeg kobler subwooferen til en højtalerudgang, også får fat i en "boks" der dæmper signalet? Altså ud over at jeg så ikke kan styre volumen i den.
|
||
mlarsen1
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar. De ser begge rigtig interessante ud, kan subwoffer tilsluttes dem begge?
|
||
kc1234
Bruger Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, begge har pre-out til subwoofer.
Bare til oplysning så bruger jeg min DRA-F107 med et par KEF 2005 satellitter som computer højtalere. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |