|
Placering af højtalere |
Besvar |
Forfatter | |
frisko
Junior bruger Oprettet: 05-Juni-2012 Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Juli-2012 kl. 19:53 |
Jeg sidder med det problem at jeg er i tvivl om hvor jeg skal stille mine højtalere.
Jeg har begrænset plads pga. mine andre møbler, og derfor har jeg stort set kun to steder jeg kan placere dem. Hvilken af disse ville være bedst? Tegning er ret dårlig, og bare en hurtig skitse i paintbrush, men problemet er hvad er ville være bedst. At stille højtalerne med lidt over en meters mellemrum, eller med over tre meter? På forhånd tak. |
|
Ronny73
Super bruger Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 328 |
Funktioner
Tak(0)
|
helt klart 3m fra hinanden, 1m fra hinanden ville nærmest lyde som mono
|
|
frisko
Funktioner
Tak(0)
|
Er det for langt eller vil det stadig lyde ok? Det er et par DM684 og rummet er ca. 16m2
|
|
Ronny73
Super bruger Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 328 |
Funktioner
Tak(0)
|
16m2 burde der ikke være mange Ht der ikke kan trække, bare din lytte position bliver imellem dem er de jo kun 1½ meter fra dine ører til begge sider
|
|
frisko
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er bare at jeg som vist på skitsen ofte sidder lige foran tvét, og således har den ene ht lige foran mig, mens den anden er en del længere væk
|
|
Ronny73
Funktioner
Tak(0)
|
du kan ikke dreje sofa+sofabord lidt, og derved kunne flytte dine HTer ?
så ville jeg personligt få et mindre sofabord eller findre en anden løsning på møbler, eller bruge soundbar eller Headset. 1m fra hinanden ved normale hter er for lidt hvis man ikke er ligeglad med lyd. |
|
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 11:17 |
|
frisko
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal lige siges at rummet er mindre end det ser ud! Men hvor meget vil forskellen være på selve lyden? Nu er jeg ikke den største lyd entusiat, men lyden må gerne være lidt mere fyldig end ved den kedelige dåse lyd fra et normalt tv
|
|
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 11:17 |
|
frisko
Funktioner
Tak(0)
|
Vil det ødelægge lyden meget at man sidder foran den ene mens den anden står en del længere væk?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19518 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal stille dem her: klaus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |