|
Lille lydsystem til surround & airplay? |
Besvar |
Forfatter | ||
Leafblower
Ny bruger Oprettet: 05-Juli-2012 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Juli-2012 kl. 11:11 |
|
Jeg skal bruge noget lyd til hytten, og kunne godt bruge lidt hjælp :D
Mine tanker som jeg har dem nu. Surround system i stuen, småt og stilrent - Behøver ikke kunne spille vanvittigt højt, bare rent. Små stilrene højtalere rundt omkring i hytten, med airplay (eller godt alternativ) indbygget, så jeg kan sætter musikken til at spille i forskellige zoner, som jeg lyster. - Mine problemer er at alle airplay højtalere jeg finder er store og grimme (efter min mening), og jeg aner ikke om noget surround anlæg kører med airplay, eller om der skal en airplay express til for at kunne benytte dem til lyden i stuen. N.B. Med "små" højtalere, mener jeg ikke større end en 0,5L cola flaske :) - Det er vel noget alle kan forholde sig til ;) Håber i har nogle gode bud, til lidt inspiration :) /Leaf
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19518 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, du er komplet ligeglad med lyden, bare du kan høre lidt af den. Klaus |
||
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Køb B&O, de opfylder alle dine ønsker.
|
||
DonBirger
Guld medlem Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Cambridge minx fra hifiklubben, og så En surround forstærker med airplay.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19518 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Højttalere på størrelse med ½ liter sodavand? Klaus |
||
Leafblower
Ny bruger Oprettet: 05-Juli-2012 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skulle da mene at teknologien er så langt fremme at man godt kan få god lyd ud af små højtalere... Ved ikke hvordan jeg skal forstå dit indlæg, men det virker umildbart ret negativt når jeg læser det. - DonBirger Takker, det ser fine ud det højtalere, dem kigger jeg nærmere på :) |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Teknologien kan ikke ophæve fysikken, til trods for at mange prøver. Selv et sæt Beolab 4 som ellers er spækket med teknologi og noget større end en ½ liter sodavand har et noget tyndt lydbillede. Så jeg står fuldt og fast ved min holdning at det med den ½ liter sodavand, så er du ligeglad med lyden. Klaus |
||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad med at gå op i 1½ l. størrelsen
|
||
DonBirger
Guld medlem Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der jeg så ikke helt enig med klaus, hvis man er ligeglad med lyden. Så smækkede man bare et hdmi fra sin bluray/mefieafspiller i fjernsynet, og så havde lyden igennem faldskærmens elendige højtalere... Men ved feks at vælge et sæt cambridge minx med sub og rimelig reciever, så får man 100* så god lyd som en fladskærm. Der er jo bare forskel på hvor meget man går op i lyd.
|
||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo men en sub er jo noget støre end en 1/2 l cola. Det bliver også lidt problematisk at anvende sub, hvis man stiller højtalere i flere zoner. Der dog manger der anvender indbygnings højtelere, når de vil have det lidt diskret. Men der vil også altid være lidt udfordringer med lyfkilden samt forstærkningen af den.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |