|
Biograf- vs stueprojektor |
Besvar |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4265 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Juli-2012 kl. 21:20 |
Var i biografen lørdag aften.
Sidst jeg var i biografen så jeg urimeligt mange regnbuer, dette var ikke tilfældet i lørdags, tilgengæld lagde jeg mærke til, at jeg syntes det var ret tydeligt at se pixels. Er kvaliteten på projektorer ikke bedre? eller er esbjerg bio bare ikke super?(nordisk film) Grunden til jeg spørger er, at jeg truer lidt med at skulle have projektor i soveværelset til at se film og spille på, men hvis kvaliteten ikke er bedre hverken i bio eller stue, så må det jo blive i et andet liv. |
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Regnbue-effekten er kun noget der opstår på single chip DLP projektorer. Såvidt jeg ved bruges de sjældent i kommercielle biografer, men jeg kender ikke Esbjerg Bio. Om alle omstændigheder findes der mange andre typer end DLP til hjemmemarkedet, så regnbue skal i hvert fald ikke holde dig tilbage fra at købe en projektor.
Hvis du kan se pixel-strukturen må du have siddet meget tæt på lærredet. Jeg mener ikke det er et problem med en moderne 1080p projektor med konventionel afstande til lærredet, og du ville sikkert kunne klare dig med 720p. Jeg mener at du kan få et bedre billede med en god projektor end med fjernsyn, men det kræver mørkelægning og kontrol af omgivelserne. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |