|
Placering af Lærred |
Besvar |
Forfatter | |
BaSsE_-
Bruger Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Juli-2012 kl. 14:58 |
Hej jeg har lige investeret i en Optoma HD20 og et 100" elekrisk lærred, jeg har så været inde på Projectorcentral.com og beregne hvordan den skal hænge, og kan så se at den skal placeres 20-25 cm over lærredet, men er dette strengt nødvendigt?, for så skal jeg til at skrue lærred fast et stykke nede på væggen og samtidig ud fra væggen så det kommer forbi tvét....???
Mvh
BaSsE
|
|
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy - |
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men sådan er det når du har købt en Projektor ude Lens-Shift.
Det er måske lidt hård sagt, men det skulle du nok have undersøgt før du købte Redigeret af Pony65 - 10-Juli-2012 kl. 16:05 |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pony65 har ret.
Hvis du sammenligner projektoren med en lommelygte, vil lyset fra lygten komme ud på en fast forudsat måde. Sådan er det også med projektorer uden lens shift. Der er desværre en del der ikke er klar over, at det at installere en projektor er noget helt andet end at installere et tv. Beregneren på projectorcentral forudsætter at du har projektoren stående/hængende helt plant. Hvis du vil, kan du vinkle projektoren, så den passer bedre til dit lærred, men det er generelt noget der frarådes. Billedet vil få skrå sider, og hvis de ikke er for skrå kan du afhjælpe det vha. keystone, men det vil gå ud over billedets kvalitet. Projektoren skal skalere billedet, og du vil miste noget opløsning. |
|
BaSsE_-
Funktioner
Tak(0)
|
Tak... jeg vidste det nu godt, men ville bare høre hvad der ville ske ved ikke at gøre det, og kan høre at det kan give skrå sider... men projektoren skal så bare sidde 20 cm over selve det øverste af lærred, der hvor det hvide møder det sorte og danner en ramme?
|
|
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy - |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Uden at vide mig sikker på det, vil jeg mene det er målt fra midten af linsen.
|
|
BaSsE_-
Funktioner
Tak(0)
|
Super. Det er fra midten...
|
|
BaSsE_-
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |