recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - valg mellem 2 setups, what to do?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

valg mellem 2 setups, what to do?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 21:02
Ja, projektoren skal pege normalt (altså vinkeltret i to planer) på lærredet. Ellers bliver billedet trapez-formet og korrigering med keystone (digitalt) er fuldstændigt no go.

Billige lærreder uden tap tension kan bule og bølge hurtigt, men der er vist nogen herinde der har haft gode erfaringer alligevel med lærreder uden tap tension. Jeg er dog ikke overbevist. Jeg synes som et absolut minimum at lærredet skal være plant for at give et ok billede. Derfor ville jeg personligt vælge løsningen med tap tension (og lens shift).

Redigeret af Stereolab - 17-Juli-2012 kl. 21:04
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 21:44
Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skulle lave en sammenligning. Resultatet vil også blive noget udvandet af at jeg heller ikke endnu har anskaffet et lærrede, så mine evt. resultater kan nok ikke bruges til det store.

Jeg har dog ikke bemærket at billedet virker dårligt. Det er heller ikke specielt meget keystone jeg er blevet nødt til at benytte.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 22:05
Nu kender jeg ikke de projektore men de fleste er jo beregnet på at "skyde skævt" altså hænge i loft/højt eller placeret lavt feks på bord. Og det er jo fint hvis du hænger den over buen... men aner ikke om de modeller skyder skævt. Undgå keystone. Så skal billedprocessoren i den bearbejde hvert enkelt billed til en helt skæv opløsning og du får aldrig et super billed.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu