|
valg mellem 2 setups, what to do? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, projektoren skal pege normalt (altså vinkeltret i to planer) på lærredet. Ellers bliver billedet trapez-formet og korrigering med keystone (digitalt) er fuldstændigt no go.
Billige lærreder uden tap tension kan bule og bølge hurtigt, men der er vist nogen herinde der har haft gode erfaringer alligevel med lærreder uden tap tension. Jeg er dog ikke overbevist. Jeg synes som et absolut minimum at lærredet skal være plant for at give et ok billede. Derfor ville jeg personligt vælge løsningen med tap tension (og lens shift). Redigeret af Stereolab - 17-Juli-2012 kl. 21:04 |
|
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skulle lave en sammenligning. Resultatet vil også blive noget udvandet af at jeg heller ikke endnu har anskaffet et lærrede, så mine evt. resultater kan nok ikke bruges til det store.
Jeg har dog ikke bemærket at billedet virker dårligt. Det er heller ikke specielt meget keystone jeg er blevet nødt til at benytte.
|
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kender jeg ikke de projektore men de fleste er jo beregnet på at "skyde skævt" altså hænge i loft/højt eller placeret lavt feks på bord. Og det er jo fint hvis du hænger den over buen... men aner ikke om de modeller skyder skævt. Undgå keystone. Så skal billedprocessoren i den bearbejde hvert enkelt billed til en helt skæv opløsning og du får aldrig et super billed.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |