|
Subwoofer spiller ikke når satelitter er aktive |
Besvar |
Forfatter | |||||
BuzzLightbeer
Ny bruger Oprettet: 12-April-2011 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-September-2012 kl. 18:45 |
||||
Jeg er ved at blive skør over dette underlige problem, så håber virkelig der er nogen som har et godt forslag :)
Jeg har et setup med en Sony reciever(STR-DE345), to JBL satelitter og en JBL sub. For nylig er subben stoppet med at spille, og jeg har opdaget at den kun går i gang, når den ene af de to satelitter spiller. Dvs. hvis jeg sætter balance helt over til højre eller venstre på reciveren, så kommer subben i gang, eller hvis jeg tager stikket til den ene satellit ud af subben, går den også i gang. Jeg har dobbelt tjekket alle ledninger, og endda nulstillet recieveren. Nogen der har et bud? Eller er subben måske død? Mange tak :)
|
|||||
Bassekat
Super bruger Oprettet: 24-August-2012 Status: Offline Point: 340 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Prøv at bytte om på satelitterne og hør om problemet stadig er i samme side. Men lige umiddelbart lyder det som om + & - er byttet om på den ene kanal, enten højre eller venstre. Altså kablet fra forstærkeren til subwooferen Redigeret af Bassekat - 15-September-2012 kl. 18:55 |
|||||
BuzzLightbeer
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg har prøvet at bytte rundt på dem, tage den ene fra og bytte rundt på ledningerne :)
Det er som om at subben ikke kan "klare" mere end én højtaler..
|
|||||
Bassekat
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Spiller subwooferen som den skal hvis du slet ikke har satelitterne på ? hvilken sub/satelit er det ? |
|||||
BuzzLightbeer
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Tager jeg den ene eller begge satelitter fra, begynder subben at spille. Satelitterne er JBL 135SAT Subben er JBL TLX 100
Redigeret af BuzzLightbeer - 15-September-2012 kl. 19:04 |
|||||
Bassekat
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Prøv lige at tage begge satelitter fra og spil på subben og så drej balancen for at se om begge enheder i subwooferen virker. |
|||||
BuzzLightbeer
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Yep, subben spiller både på højre og venstre balance. Opdagede at hvis jeg tager den ene eller den anden ledning ud af subben, som går i recieveren, så begynder subben at spille.. Kan det være en mystisk setting i recieveren som er slået til eller fra?
|
|||||
Bassekat
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jamen så ER det fasen der er blevet vendt på den ene kanal..... Om det er + & - der er byttet på den ene kanal på subben, eller fasen der er vendt på en eller anden måde i den sony, ved jeg ikke. Redigeret af Bassekat - 15-September-2012 kl. 19:20 |
|||||
BuzzLightbeer
Funktioner
Tak(0)
|
||||
YES! "Fase" var kodeordet.. prøvede at venden fasen om på den ene ledning i recieveren, og så spiller subben sgu!
Tusind tak for hjælpen, var ved at blive helt skør, man kan jo bruge TIMER på sådan noget ;)
|
|||||
Bassekat
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ja det kan drive en til VANVID |
|||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |