recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny onkyo...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny onkyo...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
guiltmachine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2012
Sted: Randers, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guiltmachine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny onkyo...
    Sendt: 23-September-2012 kl. 22:35
Hej Recordere

Jeg står i den situation at jeg har en onkyo tx sr 606 som har et problem med at få
forbindelse til xbox360 samt bærbar via hdmi. Den skal "varme op" i op mod 10 min på en tv kanal før den vil vise et billede. Dette tog førhen ganske kort tid, men med tiden er det blevet til 2-5-10 min...

Jeg har haft kontakt til et servicecenter i sverige der skriver følgende:

Hi Michael
Probably the 606-Reciever has faulty capacitors on HDMI-PCB board.
The repair-cost for this procedure would cost aprox.1800:-SEK

Eftersom jeg ikke vil betale 1800 for at få det repareret, vil jeg gerne høre hvilken onkyo model der ville være en fin erstatning for min gamle...

jeg vil gerne om den findes på elgiganten, da jeg får en god rabat der grundet min bror er salgsleder der :)

Jeg har ikke de store krav. Den skal dog ikke være ringere end den jeg har nu

Min opsætning er ganske simpel. Jeg har stereo for tiden, med 2 stk scandyna minipods. Der skal bygges ud med surround, men først om en 2-3 år grundet uddannelse (su)

Prismæssigt vil jeg gerne lande på 3000-3500, men ser gerne bud over og under

På forhånd tak for jeres ekspertise :O)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 23:10
Prøv at søge på youtube, der er eksempler på hvordan du løser dit hdmi problem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 23:10
Du har set denne video har du ikke:
http://www.youtube.com/watch?v=gj0x5S9ez5U

Når/hvis du smider forstærkeren ud, så kommer jeg og griber den. Bruger nemlig ikke HDMI gennemgang og tror såmænd også godt at jeg kunne fikse den.....

Klaus

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
guiltmachine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2012
Sted: Randers, DK
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guiltmachine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 11:25

Tak for svaret :)

Nej, jeg har ikke set at man kan lodde det. Det er selvfølgelig en mulighed jeg lige må undersøge nærmere :)

Klaus: Jeg ville nu heller ikke smide den ud, men sælge den billigt eftersom der stadig er en del andet der virker uppåklageligt :)

Som det ser ud nu, tror jeg at jeg prøver det med lodning, kender en der er ferm til det :)

Jeg skal nok give en update når det er gjort
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu