recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af projektorophæng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af projektorophæng

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af projektorophæng
    Sendt: 28-Marts-2012 kl. 12:58
Hej

Jeg skal have loftmonteret min nye epson tw3200. Fra gulv til loft er der ca. 2.7 m.
Overkant af billede kommer til at være ca. 60 cm fra loft. Fra Linse til lærred bliver der ca. 3.3 m.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved valg af ophæng?  Den har jo lens shift så der er vel ikke behov for et beslag som får projektoren langt ned fra loftet nødvendigvis?

Er der nogen der har gode erfaringer med et billigere universal beslag eller er det noget skod?
F.eks.
http://www.avxperten.dk/vaegbeslagophaeng/projektor-ophaeng/dmp-lofthaengt-projektor-ophaeng-%2815kg%29---30-44-cm.asp

eller den helt billige

http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/projektor_ophaeng/projektor_ophaeng/universal_projektor_ophaeng_alu_3745_da.html
??

Vil det evt. være bedre med en DIY med hylde så som denne her

http://www.avforums.com/forums/projectors/1351455-epson-tw3200-3600-owners-thread-20.html#post13935994

Jeg tænker også om der er en fordel i ikke at hænge projektoren på hovedet ved f.eks. at lave en hylde eller om det er fuldstændigt lige meget for projektorens holdbarhed om den vender på hovedet eller ej?

Redigeret af MartinT - 28-Marts-2012 kl. 13:00
Til top
Fat-Tony Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2008
Sted: Danmark
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fat-Tony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 17:19

Den "helt billige" fås endnu billigere her, men det er noget lort at arbejde med. 

http://www.dustinhome.dk/projektorbeslag-til-loftmontering-max-10kg/product/5010367618?intcmp=searchProvider_dacsa

Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 6 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 17:44
Chief laver nogle af de bedste beslag til projektorer, og de kan bruges til næsten alle projektorer..
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 19:49
Jeg ville jo netop gerne undgå at skulle ofre 1000 kr på et beslag fra Chief eller Vogels Wink men det skal stadigt væk fungere så jeg ikke skal være bekymret for at projektoren dratter ned. Det helt billige ser også noget skrøbeligt ud vil jeg sige.

Nogen der har gode erfaringer med et af de lidt billigere ophæng? Eller en stilfuld DIY løsning i loftet som heller ikke koster en bondegård?(Der er rigeligt med udgifter til projektor og lærred som jeg har opprioriteret)
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 07:56
Jeg har lige bestilt den lidt længere udgave end den du linker: (op til 70 cm)

Med lidt held kommer den i morgen, skal nok lige vende tilbage når jeg får den pakket ud.

Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 10:46
Jeg har lige købt den helt billige, selvom jeg nu gav 299 kr for den av-connection :-(

Jeg montere min TW5900 på den i morgen regner jeg med, så skal jeg nok lige give en tilbagemelding. Men man kan jo godt mærke at det ikke er super kvalitet.

MVH
Jimmi
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Fat-Tony Fat-Tony skrev:

Den "helt billige" fås endnu billigere her, men det er noget lort at arbejde med. 

http://www.dustinhome.dk/projektorbeslag-til-loftmontering-max-10kg/product/5010367618?intcmp=searchProvider_dacsa

Jeg har eet af ovenstående beslag til godt 100 kr. med min TW2900 (der vejer/fylder det samme som TW3200), og det sidder helt OK. Husk blot at:
Ikke at overvurdere lensshift. Sæt projektoren midtfor/horisontalt, ellers bliver det besværligt at korrigere med keystone/lensshift.
Edit: og den hænger således på hovedet/omvendt, nu på 3. år uden problemer.

God fornøjelse/weekend/påske  ;-)

Redigeret af MikeW - 30-Marts-2012 kl. 12:06
Til top
Attila Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Attila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 15:08

Hvis man går gør-det-selv vejen kan det såmænd gøres meget billigt.

Min projektor er skruet på en træplade og træpladen er derefter skruet i loftet med 3 skruer for nem justering af hældning.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Attila Attila skrev:

Min projektor er skruet på en træplade og træpladen er derefter skruet i loftet med 3 skruer for nem justering af hældning.

Du burde undlade at tilte projektoren. Den skulle helst hænge/står helt lige, ellers bliver siderne af billedet skæve (trapez formede). Det kan rettes op med keystone, men det bør man holde sig fra.
Til top
Attila Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Attila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 20:49

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Du burde undlade at tilte projektoren. Den skulle helst hænge/står helt lige, ellers bliver siderne af billedet skæve (trapez formede). Det kan rettes op med keystone, men det bør man holde sig fra.

Nu kan justering af hældning vel også betyde at den kan justeres så den ikke hænger skævt i nogen retning.

At hjulene på min bil kan dreje til begge sider udelukker ikke at den kan køre ligeud.

Min projektor hænger skam 100% i vater.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu