|
Valg af projektorophæng |
Besvar |
Forfatter | |
MartinT
Bruger Oprettet: 28-December-2005 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Marts-2012 kl. 12:58 |
Hej
Jeg skal have loftmonteret min nye epson tw3200. Fra gulv til loft er der ca. 2.7 m. Overkant af billede kommer til at være ca. 60 cm fra loft. Fra Linse til lærred bliver der ca. 3.3 m. Er der noget jeg skal være opmærksom på ved valg af ophæng? Den har jo lens shift så der er vel ikke behov for et beslag som får projektoren langt ned fra loftet nødvendigvis? Er der nogen der har gode erfaringer med et billigere universal beslag eller er det noget skod? F.eks. http://www.avxperten.dk/vaegbeslagophaeng/projektor-ophaeng/dmp-lofthaengt-projektor-ophaeng-%2815kg%29---30-44-cm.asp eller den helt billige http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/projektor_ophaeng/projektor_ophaeng/universal_projektor_ophaeng_alu_3745_da.html ?? Vil det evt. være bedre med en DIY med hylde så som denne her http://www.avforums.com/forums/projectors/1351455-epson-tw3200-3600-owners-thread-20.html#post13935994 Jeg tænker også om der er en fordel i ikke at hænge projektoren på hovedet ved f.eks. at lave en hylde eller om det er fuldstændigt lige meget for projektorens holdbarhed om den vender på hovedet eller ej? Redigeret af MartinT - 28-Marts-2012 kl. 13:00 |
|
Fat-Tony
Bruger Oprettet: 14-April-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den "helt billige" fås endnu billigere her, men det er noget lort at arbejde med. |
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger Oprettet: 19-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
Chief laver nogle af de bedste beslag til projektorer, og de kan bruges til næsten alle projektorer..
|
|
MartinT
Bruger Oprettet: 28-December-2005 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville jo netop gerne undgå at skulle ofre 1000 kr på et beslag fra Chief eller Vogels men det skal stadigt væk fungere så jeg ikke skal være bekymret for at projektoren dratter ned. Det helt billige ser også noget skrøbeligt ud vil jeg sige.
Nogen der har gode erfaringer med et af de lidt billigere ophæng? Eller en stilfuld DIY løsning i loftet som heller ikke koster en bondegård?(Der er rigeligt med udgifter til projektor og lærred som jeg har opprioriteret) |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har lige bestilt den lidt længere udgave end den du linker: (op til 70 cm)
Med lidt held kommer den i morgen, skal nok lige vende tilbage når jeg får den pakket ud. |
|
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har lige købt den helt billige, selvom jeg nu gav 299 kr for den av-connection :-(
Jeg montere min TW5900 på den i morgen regner jeg med, så skal jeg nok lige give en tilbagemelding. Men man kan jo godt mærke at det ikke er super kvalitet. MVH Jimmi |
|
MikeW
Bruger Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har eet af ovenstående beslag til godt 100 kr. med min TW2900 (der vejer/fylder det samme som TW3200), og det sidder helt OK. Husk blot at: Ikke at overvurdere lensshift. Sæt projektoren midtfor/horisontalt, ellers bliver det besværligt at korrigere med keystone/lensshift. Edit: og den hænger således på hovedet/omvendt, nu på 3. år uden problemer. God fornøjelse/weekend/påske ;-) Redigeret af MikeW - 30-Marts-2012 kl. 12:06 |
|
Attila
Bruger Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man går gør-det-selv vejen kan det såmænd gøres meget billigt. Min projektor er skruet på en træplade og træpladen er derefter skruet i loftet med 3 skruer for nem justering af hældning. |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du burde undlade at tilte projektoren. Den skulle helst hænge/står helt lige, ellers bliver siderne af billedet skæve (trapez formede). Det kan rettes op med keystone, men det bør man holde sig fra.
|
|
Attila
Bruger Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kan justering af hældning vel også betyde at den kan justeres så den ikke hænger skævt i nogen retning. At hjulene på min bil kan dreje til begge sider udelukker ikke at den kan køre ligeud. Min projektor hænger skam 100% i vater.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |