recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rullelærred i budgetklassen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rullelærred i budgetklassen?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Står for at flytte i ny lejlighed til august hvor der kun er mulighed for rullelærred løsning.
Eftersom at jeg samtidig påbegynder en ny uddannelse (SU) er mit budget lavest muligt. Mit krav er billedestørrelse på omkring 80", og har derfor kigget på følgende lærred:

Har ikke råd til en tab-tension løsning, men skulle også være muligt at opnå et "bulefrit" lærred når dimensionerne ikke er større på billedeoverfladen... Havde i en tidligere lejlighed et helt hvidt manuelt lærred (4:3) som derfor havde et langt drop... Det var 180cm bredt og synes faktisk det fungerede rigtig godt, men solgte det da jeg anskaffede et rammelærred. Det havde ingen buler eller folder i billedefladen.

Det lærred jeg linker til har, efter specifikationerne, et langt dropdown, hvilket bliver nødvendigt med min placering af lærredet. 

Nogen der kender til lærred og kan be- eller afkrafte hvorvidt det er et OK lærred uden glimmer eller hotspot problemer og for den sags skyld om det er plant?

Hej.

Jeg har haft et grandview. Det var efter mine begreber tæt på ubrugeligt. Jeg fik byttet det og nummer to var lige sådan, så det røg også tilbage. De to jeg havde hjemme led i den grad af glimmer og hotspotting.

Der er en tråd om det her på recordere:

Der er andre der synes  grandview er fine nok, men jeg vil ikke anbefale det baseret på mine erfaringer. Jeg købte i øvrigt grandview netop fordi de han relativt langt drop. Det er ikke let at finde noget tilsvarende til billige penge.

MVH
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Står for at flytte i ny lejlighed til august hvor der kun er mulighed for rullelærred løsning.
Eftersom at jeg samtidig påbegynder en ny uddannelse (SU) er mit budget lavest muligt. Mit krav er billedestørrelse på omkring 80", og har derfor kigget på følgende lærred:

Har ikke råd til en tab-tension løsning, men skulle også være muligt at opnå et "bulefrit" lærred når dimensionerne ikke er større på billedeoverfladen... Havde i en tidligere lejlighed et helt hvidt manuelt lærred (4:3) som derfor havde et langt drop... Det var 180cm bredt og synes faktisk det fungerede rigtig godt, men solgte det da jeg anskaffede et rammelærred. Det havde ingen buler eller folder i billedefladen.

Det lærred jeg linker til har, efter specifikationerne, et langt dropdown, hvilket bliver nødvendigt med min placering af lærredet. 

Nogen der kender til lærred og kan be- eller afkrafte hvorvidt det er et OK lærred uden glimmer eller hotspot problemer og for den sags skyld om det er plant?

Hej.

Jeg har haft et grandview. Det var efter mine begreber tæt på ubrugeligt. Jeg fik byttet det og nummer to var lige sådan, så det røg også tilbage. De to jeg havde hjemme led i den grad af glimmer og hotspotting.

Der er en tråd om det her på recordere:

Der er andre der synes  grandview er fine nok, men jeg vil ikke anbefale det baseret på mine erfaringer. Jeg købte i øvrigt grandview netop fordi de han relativt langt drop. Det er ikke let at finde noget tilsvarende til billige penge.

MVH

Tak for hjælpen tvkartoffelThumbs Up! Med det indlæg bevæger jeg mig da langt udenom den Grandview model... Dog synes jeg stadig det grå rullelærred fra England virker fristende!

Redigeret af jonas47 - 25-Juni-2012 kl. 15:56
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 18:42
Køre lige pt med det Engelske lærrede i 120"

Har haf det i ca 3 måneder, det er brugt næsten hver dag og derer ingen problemer med buler endnu.
Der er en smule " glimmer"i overfladen på lærredet, ikke noget som jeg syntes er værre end så mange grå lærreder med en smule gain, men det er der.

Vil sige at lærredet, til prisen, er rigtigt godt og et gansk fornuftigt køb :)
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 01:24
Oprindeligt skrevet af Denner Denner skrev:

Køre lige pt med det Engelske lærrede i 120"

Har haf det i ca 3 måneder, det er brugt næsten hver dag og derer ingen problemer med buler endnu.
Der er en smule " glimmer"i overfladen på lærredet, ikke noget som jeg syntes er værre end så mange grå lærreder med en smule gain, men det er der.

Vil sige at lærredet, til prisen, er rigtigt godt og et gansk fornuftigt køb :)

Takker for indlæg DennerThumbs Up Er det glimmer effekt der forekommer ved lyse scener, og er det til at leve med?
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 09:46
JA men det er minimalt og jeg vil mene at man skal kigge specifikt efter det for at blive irreteret over det og det er bestemt ikke mere end mange andre grå lærreder, som koster en del mere end det ommtalte....

Min kone kan overhovedet ikke se det og er et stort spørgsmålstegn når jeg snakker om det, så det er minimalt :)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 14:10
Jeg er faktisk glad for mit hivilux, ingen grimme overraskelser

lærred til under 100 eur så skal der lidt forsendelse oveni.

Mit er dog tab tension (og Gain 1.0), men har ingen farveskift eller glitter eller andet i lærred, og motor og mit TAB fungere perfekt.

Det stinker den første uge, men så er det ovre.

45 euro mere så har du et MOTOR lærred så er du fri for at skulle rejse dig op

Redigeret af Rasmusdc - 28-Juni-2012 kl. 14:13
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Denner Denner skrev:

JA men det er minimalt og jeg vil mene at man skal kigge specifikt efter det for at blive irreteret over det og det er bestemt ikke mere end mange andre grå lærreder, som koster en del mere end det ommtalte....

Min kone kan overhovedet ikke se det og er et stort spørgsmålstegn når jeg snakker om det, så det er minimalt :)

Det lyder jo ikke ligefrem alarmerende så. Er du risiko for ekstra told når det nu sendes fra England?
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Mit er dog tab tension (og Gain 1.0), men har ingen farveskift eller glitter eller andet i lærred, og motor og mit TAB fungere perfekt.

Det stinker den første uge, men så er det ovre.

45 euro mere så har du et MOTOR lærred så er du fri for at skulle rejse dig op

Tak for indlæg og link, men efter at have læst den anden tråd med Hivilux som er linket tidligere virker det til at være lidt spil i lotteri - enten får man et rigtig fint lærred som dig, eller også bøvler man både med glimmer overflade og hotspotting...

P.S. Super fed bio du har Clap
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 15:44

Det lyder jo ikke ligefrem alarmerende så. Er du risiko for ekstra told når det nu sendes fra England?

Der er ingen told fra England af.

Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til noget glimmer på mit, men skal da prøve kigge efter det næste gang vi bruger projektoren. SmileSmile
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Der er ingen told fra England af.

Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til noget glimmer på mit, men skal da prøve kigge efter det næste gang vi bruger projektoren. SmileSmile
Mht. til toldThumbs Up Køber ikke meget fra udlandetEmbarrassed Tyskland er det vildeste jeg har købt anlæg fraWink

Hvis du ikke ser det, så lad hellere vær med at kigge efter fejl! Der er ingen vej tilbage. Hvis man først ser sådan noget, så bruger man mere tid på at irretere sig over de små fejl end fokus på det man før var så glad for Dead
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 18:07
Nu glæder jeg mig bare til august hvor det hele skal bestilles og sættes op! Clap
Til top
dragonbook Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Marts-2010
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dragonbook Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Hvor på siden ser du dette?
Overvejer at købe denne hvis der ikke kommer 99 euro i fragt oveni:

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu