|
Kan det lade sig gøre? |
Besvar |
Forfatter | |
pigen946
Junior bruger Oprettet: 18-April-2012 Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-April-2012 kl. 10:21 |
Har et værelse på 10m2, 403x263 - og overvejer at købe disse
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor/MOUNTCF900/cinematique-90-projektorlarred-med-ramme-mountcf9 http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor/EHTW5900/epson-projektor-eh-tw5900 Bliver det for stort i sådan en lille værelse? Og kan projekterne placeres godt selvom den ikke har det lens shift funktion? Og hvordan hænger man det lærred på væggen? Skal det skures ind? |
|
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Funktioner
Tak(0)
|
Muligvis, prøv dette link: http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm
(kopier og indsæt det i browseren). Jeg kunne dog ikke finde den projektor på projectorcentral - den hedder muligvis noget andet i USA. Mvh FNørd |
|
pigen946
Funktioner
Tak(0)
|
den side fatter jeg bare ikke :-) kan finde projektoren under epson europe men forstår ikke alle de udregninger - er en newbie
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dette link er langt lettere at bruge:
http://www.epson.com.au/distance_calculator/index.html Et 90" lærred fylder: 112 x 199 (Højde x Bredde). Dit rum er 262 bredt, så bredde mæssigt kan det lade sig gøre. Længde mæssigt kræver det: 265 til 432 mellem lensen og dit lærred. Projektor er vel ca. 40 cm lang, lærredet skal hænge ca. 5 cm fra væggen (blot ca tal). Dit rum er 403 cm. Så ... 403 - 40 - 5 = 358 cm. Det tal ligger mellem 265 og 432 som er throw distancen på projektoren. Hæng mig ikke op på det, men jeg mener det kan lade sig gøre. Faktisk kan du få 100" ind :) Redigeret af Precious - 30-April-2012 kl. 07:28 |
|
pigen946
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det precious. Er der udfordringer hvis Projektor ikke har lens shift?
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vælger en tw5900 og du vil montere projektoren højt, skal center af optikken være ud for billedets overkant og projektoren skal hænge på hovedet i et beslag. Det er ikke særligt praktisk, men heller ikke uoverkommeligt. Den støste udfordring er at få billedet langt nok ned til at det er rigtig behagelgt at kigge på. En (min) tommelfingerregel siger at øjnene skal være mellem ca 1/3 til 1/2 af billedets højde, målt fra neden. Hvis det er et 90" lærred er det ca 113cm højt. Det giver en monteringshøjde af lærredet, målt fra gulvet på ca 60cm. Gerne lidt lavere. Og det giver en monteringshøjde af projektoren på ca 175cm. Det er ikke altid praktisk hvis projektoren hænger et sted hvor man kan stå op. Du kan sikkert hænge lærredet lidt højere, men en relativt lav montering giver, efter min mening helt klart den bedste komfort. Du kan selv regne lidt på det, men du vil nok finde frem til at du skal bruge en ret lang forlænger til beslaget, hvis du vil undgå at kigge "op på" lærredet frem for at kigge "ind i" det. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 30-April-2012 kl. 23:21 |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er helt enid med tvkartoffel.
Personligt ville jeg sætte projektor på en hylde i den ene ende af rummet, og så blot sørge for at den kan nå den øverste kant af billedet på dit lærred. TW5900 har en 4 funktioner hvor du kan vende og dreje billedet, så hvis den sættes på en hylde - kan du godt få optikken til at ramme den øverste kant, og kaste billedet "nedad" lærredet. Jeg mener ikke du behøver lense shift i sådan et rum. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |