|
Lynspørgsmål: Hvid eller grå dug? |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | ||
Tarkin
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er muligt at dnp Supernova har hot spotting, men det er i givet fald i en så lille grad, at det må være nærmest ikke eksisterende og derfor ikke et reelt problem. Jeg ser det ihvertfald ikke på mit lærred, og jeg har ellers et perfekt syn (fik for nylig målt det hos en optiker - hun kaldte det et falkeblik). Så jeg mener hverken det er synligt eller problematisk. Men jeg er måske bare heldig med mit projektorsetup...
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har på ingen måde perfekt syn, teknisk set er jeg at betegne som synshandicappet - så dén del af det er mindre væsentligt... Det drejer sig om at vide hvad man kigger efter, og ikke mindst at vide hvordan det skal se ud. Jeg siger ikke det er problematisk, jeg siger at det er fejlinformation at sige at det ikke er der.
Iøvrigt er der flere forskellige versioner af Supernova, med meget varierende grad af hotspotting.
|
||
Tarkin
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har set modellen, men jeg kan ikke huske specifikt hvor meget de enkelte har i forhold til hinanden. Jeg mener hotspotting er synlig. Er det et problem? For mig, ja. For andre, måske ikke. Men der er bestemt situationer hvor de ulemper overskygges af fordelene, og jeg har også solgt et par stykker.
Men du skrev problemER. Udover hotspotting, så kan man godt se at strukturen er anderledes, der er en skinnende effekt, som ikke er på et neutralt lærred. Jeg tænkte egentlig ikke specifikt på hotspotting, mere på oplevelsen som helhed.
Lad mig stille dig et spørgsmål: Ville du vælge dén dug, hvis du havde et fuldstændigt perfekt rum, totalt mørklagt med mørke vægge?
|
||
Tarkin
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej. Det har jeg også understreget så sent som i går. Jeg skrev: "Men vi er nok ikke uenige om, at det ideelle bio rum er totalt mørklagt, med mørke vægge/lofter m.v. og har et hvidt lærred." Sagt på en anden måde: Et gråt lærred er (som regel) bedst i lyse omgivelser, og et hvidt er (som regel) bedst i helt mørke omgivelser.
Trådstarter spurgte til, hvad han burde vælge, hvidt eller gråt. De fleste sagde hvidt. Jeg sagde gråt, da det (som regel) egner sig bedst til lyse omgivelser, som jeg har. Og trådstarter har også lyse vægge m.v. |
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilke ulemper har dit lærred da, siden du ikke vil bruge det i et perfekt rum?
|
||
Tarkin
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
HD-Enjoyer
Ny bruger Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu svarede jeg HD-Enjoyer,
at dnp supernova ikke har nogen af de problemer han nævnte, og med problemer
mener jeg >>problemer<<, som at det er problematisk (synligt). Jeg
har aldrig påstået at dnp supernova komplet fri for hot spotting. Jeg vil lige understrege at jeg er
ekstrem følsom for både hotspotting og glimmereffekt
og hotspotting var jo netop en af mine omtalte issues. Personligt er det en fornøjelse
at udnytte en neutral hvid isf dugs fordele, ved at kunne dæmpe de værste refleksioner
fra rummets loft med sort stof. Med denne dæmpning holder det
hvide lærred stort set same sortniveau som et gråt lærred uden omtalte dæmpning. |
||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |