|
EAC rippe filer m. metadata |
Besvar |
Forfatter | |
runningjoe
Ny bruger Oprettet: 02-Oktober-2012 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 10:39 |
Hej Forum
jeg er igang med at rippe mine gamle cd'er til min nas, og efter at have søgt på nettet og afprøvet forskellige programmer afprøver jeg efter anbefaling nu EAC. Jeg kan fint rippe dem til min NAS ukomprimeret, men jeg får ingen metadata med over, selvom jeg henter og bruger funktioner "get free cd information from metadata provider". Nogen der har et godt råd? /Kim
|
|
Simon, TC
Super bruger Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket format ripper du til?.. .WAV filer kan i princippet godt indeholde metadata men det er ikke den mest optimale måde at gøre det på.
|
|
Tape Connection MKII
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det valgte lydformat bør afhænge af hvad du skal bruge filerne/musikken til - vil mene at ALAC eller FLAC kan dække de fleste behov (evt. med en auto-synket kopi i eks. mp3-format til mobilt brug)
Jeg har selv udskiftet EAC/AutoFlac med MusicBee, hvor jeg kan styre alt med musikken; afspilning, organisering, ripning, tagning, cover-art, synkronisering osv. |
|
Rollen75
Bruger Oprettet: 07-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
Simon, TC
Hvad er efter, din mening, den optimale måde?
Jeg vil gerne gemme min cd samling på en NAS, i så god kvalitet men uden det bliver en ISO fil. Redigeret af Rollen75 - 10-Oktober-2012 kl. 11:34 |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan gemme din CD-samling på en NAS i en "god kvalitet" uden at det bliver en ISO-fil på mange måder - men den "optimale måde" afhænger af hvordan du har tænkt dig at bruge filerne efterfølgende.
|
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal lige indtaste en mailadresse i Settings. Jeg bruger selv Gris@snage.de og det virker fint
|
|
Ersgaard
Bruger Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ligesom Tibsen, kan jeg anbefale Musicbee. Den finder selv alle oplysningerne (album, titel etc. inkl. cover), og skulle der være en oplysninger eller to, der ser lidt mærkelige ud, kan det let rettes.
Når først indstillingerne er på plads (let at sætte op), er det blot et par tryk på musen, og så ripper den på livet løs.
Du kan selv vælge om det skal rippes i iso eller hvert nummer i seperat fil, og om det skal være flac, MP# eller andre mærkelige formater.
Personligt ripper har jeg valgt flac og hvert nummer for sig selv. Det kører fantastisk med nas og mit Sonos-setup.
Musicbee gemmer de rippede skiver i seperate mapper for hver kunstner og hvert album i undermapper.
Super let at gå til, og super let at rette data, hvis noget ikke er blevet korrekt.
Jeg har dog haft nogle enkelte skiver den ikke kunne finde oplysninger på, men der er tale om 3-4 stk, ud af en samling på 900-1.000.
/Ersgaard
|
|
/Ersgaard
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |