|
Med og uden Subwoofer/LFE |
Besvar |
Forfatter | |
Thomas H
Super bruger Oprettet: 01-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 22:48 |
Godaften. :)
Jeg har brug for lidt hjælp til, om det jeg ønsker kan lade sig gøre. Praktisk info: Det drejer sig om en Onkyo TX-SR705 forstærker og et Dali Concept 5.1 højtaler arrangement. Kan det evt. lade sig gøre at når jeg vil høre musik kun at bruge mine fronthøjtalere uden sub, og når jeg ser film at sub'en så spiller med? Det jeg gerne vil opnå er, når jeg spiller stereo musik at få en mere dynamisk lyd uden den der buldren fra sub'en hvor bassen spilles af fronthøjtalerne og når jeg ser film i surround så spiller sub'en med.. Vil jeg overhovedet opnå noget ved det, eller er der en anden smart måde at gøre det på? Jeg kan ikke helt gennemskue det i forhold til opsætningen af min forstærker.. :) Hvis det er helt uforståeligt, må i endelig sige til. :) På forhånd tak.
|
|
Med Venlig Hilsen
Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis højttaleropsætningen er fast, så nej! Den eneste måde at undgå sub er at køre "Direct" når du hører stereo. Problemet er så hvis du har sat front højttalere til "small" i surroundopsætningen. Så skal du ind i højttaleropsætningen hver gang og ændre...
Har samme problem på min Pio SC-LX83, hvor stereo lyder bedre uden sub.
|
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
På min marantz spiller subben ikke med hvis jeg vælger source eller pure direct - kun hvis der er et decideret lfe spor. Mindes det er samme måde det fungerede på da jeg havde onkyo 808.
Mit setup lyder dog bedst hvis subben spiller med. |
|
Thomas H
Super bruger Oprettet: 01-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
Funktioner
Tak(0)
|
tænk at det var så simpelt. :) Det var lige det jeg ledte efter! Tak for hjælpen.. :)
|
|
Med Venlig Hilsen
Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |