|
Trådløs lyd fra iOS device til børneværelse |
Besvar |
Forfatter | ||
Cossie
Junior bruger Oprettet: 12-Oktober-2009 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-November-2012 kl. 21:33 |
|
Hejsa
Jeg håber nogen her kan hjælpe mig. Jeg skal have lave noget lyd på min datters værelse, hun er 7 år gammel. Pris er et tema, det skal ikke være unødvendigt dyrt, men det skal heller ikke være så billigt at det er det rene lort. Jeg kigger lidt på nogle forskellige muligheder. 1: Købe en AirPlay højtaller - de virker dog ret dyre. 2: Købe en højtaller der kører A2DP, det virker noget billigere, dog er jeg i tvivl om lydkvaliteten af A2DP 3: købe enten en AirPort express eller en A2DP dongle og nogle aktive højtallere Håber der er nogen som har forslag til hvilket udstyr jeg skal vælge. /Jesper
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Morgen TV havde en test af airplay højttalere i alle prisklasser. Vil tro at den billigste vil være noget...
|
||
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Her er forslag til et billigt setup: http://www.balcells.com/products/how-to-build-an-airplay-speaker-for-under-$100.html
|
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1021 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan få fine bluetooth-højttalere - men rækkevidden kan måske blive et problem.
Det billige alternativ til det mere langtrækkende AirPlay er Wi-Fi - der findes en hel del både billige og dyre internetradioer, som man også kan streame til.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Airplay ER WiFi...
|
||
E.Larsen
Super bruger Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Otto
Igen:
Airplay er vel Iphone "æble" baseret?
Hvad gør man hvis man har en Samsung Galaxy S2 ?(vil gerne købe en internetradio/DAB uden dok med mulighed for at overføre
musik fra Samsung Galaxy, hvad køber man så ?
Pris er max.kr. 5000,-
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man stiller spørgsmålet i en tråd hvor ordene "fra iOS device" ikke indgår.
|
||
E.Larsen
Super bruger Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
[QUOTE=Otto J]Man stiller spørgsmålet i en tråd hvor ordene "fra iOS device" ikke indgår.[/QUOTE
ok]
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Keep it simple, nap sådan et 4-500 kroners anlæg med cd afspiller til at skrue på væggen og brænd kopier af hendes favoritmusik og lydbøger så det ikke gør så meget hvis skiverne bliver ridsede. Hvis hun allerede har al musikken liggende på en ipod så vælg et mikroanlæg med ipod dock. Min erfaring med børn på den alder er, at de er fløjtende ligeglade med hvor avancerede ting er bare det er nemt at bruge. Et minianlæg man lægger cd'er i er skidenemt for et barn at betjene og det rager barnet en fjer at det er "stenalder". Hvis din datter allerede har fx. en ipod touch med musik på og er vant til at betjene den, så tror jeg hun synes det er fedt at kunne få musikken ud i værelset, men jeg tror til gengæld hun er komplet ligeglad med om det kræver at hun sætter ipod'en i en dock på anlægget eller om det sker trådløst så ipod'en i stedet kan ligge på sengen og flyde. I en dock bliver den sågar ladet op så hun ikke skal spekulere på det. Pas på med at falde i grøften med at det skal være teknisk avanceret og superfancy fordi det er en mulighed, børn er generelt ligeglade bare der kommer musik og historier på værelset. Hvis du spørger din datter om hun helst vil have trådløse højttalere eller karaokemulighed ved jeg godt hvad svaret bliver. Trådløse højttalere er noget far synes er sejt. Muligheden for at skråle med på "Åh abe" er noget din datter synes er sejt. |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9393 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
sejensen
Junior bruger Oprettet: 31-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
Vi har valgt en iPod dock til min datter på 5 og så sammen med en gammel iPod touch. http://www.amazon.co.uk/Amethyst-iPig-iPod-Speaker-Dock/dp/B001B0H47U Fås også med bluethooth modtager... Jeg synes det lyder godt til et børneværelse og langt bedre end den ghettoblaster de havde før. Med spotify på Touchen slipper jeg for at skulle brænde musik og købe hele tiden. Endvidere kan man oprette playlister og sætte den til offline mode så jeg kan selv kan benytte spotify når jeg har lyst. Ulempen er at en touch koster penge og hvis jeg skulle vælge om havde jeg nok overvejet noget med AirPlay modtager så de kan streame fra ipad osv. Steffen |
||
Cossie
Junior bruger Oprettet: 12-Oktober-2009 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for alle de gode tips.
Jeg er dog ikke kommet en løsning nærmere, men er helt sikker på vi vil have noget med trådløs overførsel, jeg tror at dock stikket på en anlæg med dock hurtigt vil lide den visse død :-)
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |