|
Tips til DIY "lærred" |
Besvar |
Forfatter | |
nybegynderen
Ny bruger Oprettet: 01-Februar-2011 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Februar-2012 kl. 17:31 |
Hej igen
Efter at have brugt alle mine spare skillinger på selve projektoren og surround anlæg, er jeg nødt til at vente med et rigtigt lærred. Jeg købte en Tupplur rullegardin i Ikea, som er 2m bred, men da jeg havde sat projektoren op, prøvede jeg lige på en hvidmalet murstensvæg. Det er egentlig ok, meeeeen lidt irriterende med murstensmønster i filmen, hehe Til gengæld opdagede jeg at 113" er så meget bedre end 90" Så har skrottet Tupplur projektet for nu. Nu har jeg så tænkt over et par andre billige idéer, og håber nogen selv har prøvet noget lignende og kan give deres besyv med..godt..skidt..alt er velkomment Idé 1: Købe en Hvid melamin belagt spånplade i korrekt størrelse Fordelen vil være at jeg er sikker på at overfladen er jævn..spørgsmålet er så om den hvide farve så kan bruges. Idé 2: Købe en normal spånplade og selv male den hvid. Så er spørgsmålet jo hvilken maling..der er jo en milliard forskellige hvide farver, forskellige glans osv. Jeg har ikke den store maler erfaring, så ved slet ikke om det er nemt at få en fin overflade. - - - Nogen der har tips / Do's /dont's ? på forhånd tak |
|
gasjack
Bruger Oprettet: 02-Juni-2008 Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte noget mørklægningsstof i Salling og brugte denne opskrift med god succes:
Det at have en sort ramme omkring giver en meget bedre oplevet kontrast. Det skal siges at jeg spraymalede min ramme mat sort i stedet for at beklæde den med stof. Derudover brugte jeg et øje i hvert hjørne så skærmen hang helt tæt til væggen (den kan godt vride sig lidt når stoffet er spændt op).
Redigeret af gasjack - 06-Februar-2012 kl. 19:50 |
|
Pana PX80 - Denon AVR 2106 - Troels Gravesen TJL fronter og center - HTPC baseret på D945GSEJT
|
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her er en beskrivelse af hvordan man vælger maling til lærredet:
Som lærred ville jeg nok vælge en 10 mm MDF-plade. Den bliver ikke ru som en spånplade når du maler på den.
|
|
Visca Blaugrana
Bruger Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg ville kigge her
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=752415 |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er også folk der har benyttet gipsplader med held. En billig, jævn, og hvid falde.
|
|
nybegynderen
Ny bruger Oprettet: 01-Februar-2011 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tusind tak for alle svarene..har læst links osv og er blevet klogere..og mere forvirret over alle de maler tekniske udtryk, hehe
Jeg er kommet frem til at jeg stadig går efter at male en spånplade..var hos min lokale træ-pusher (Stark) og de havde kun MDF i 244x122..de 122 er for lidt..og kan ikke lige overskue at skulle have 2 plader sat sammen osv. Så prøver med spånplade, som jeg først grunder og derefter maler med en hvid, formodentlig glans 5. Jeg vil prøve på en mindre plade et par forskellige glans af hvid og så holde den op foran billedet for at se hvordan det tager sig ud. Kan iøvrigt se at rigtig mange anbefaler Screen Goo maling, men til en pris af 1800 er det p..t for dyrt for mig, så prøver fattigmandsløsningen Nogen jeg også lærte ud fra de steder i linker til er at når jeg skal male skal man have den rulle med absolut fineste hår for at få pæneste overflade. Endnu en gang tak for hurtig respons |
|
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder spændende....du må endelige holde os opdateret :-)
|
|
goffers
Ny bruger Oprettet: 16-Februar-2012 Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det at have en sort ramme omkring giver en meget bedre oplevet kontrast.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |