recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til hjemmebio

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
martineren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martineren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 13:48
Hej Nybegynderen. Tak for dit svar. Jeg er selv ved at være ret overvist om at jeg skal have en Epson tw3200. Forringer lens shift billedekvaliteten? og tror du jeg kan køre mit billede ned i en fornuftig højde hvis projektoren står 190 cm over gulv og 4 m. fra lærred. Kan jeg samtidig lave et billede på 90 - 100 tommer?

Vh Martin

Til top
nybegynderen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2011
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nybegynderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 09:38
Hej
Lens shift forringer ikke kvalitetet, det er en ren mekanisk flytning af hele objektivet der sker (tror jeg..kan ihvertfald se at hele objektiv "huset" flyttet sig).
Her er et billede der vises hvor meget man kan lens shift epson 3200 :
http://www.projectorpoint.co.uk/projectors/Epson_EH-TW3200.html

Min projektor er ca 4m fra lærred og jeg har prøvet både 90" 98" og 108"..de var alle fine...ingen problemer.
Projektoren er hos mig dog ca 2.10 over gulvet...men 1.90 skulle være fint

Til top
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wheels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 13:59
Det er værd at nævne, at hvis du lensshifter maksimalt, kan det godt give forringelser i billedet - især hvis det er vandret. Men så længe du holder dig fra yderpunkterne, burde der ikke være nogen problemer.
Min TW3200 står cirka 1.80 over gulvhøjde og få centimeter forskudt vandret, og der er ingen synlige kvalitetstab.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu