|
Vil gerne høres jeres vurdering af en reklamation |
Besvar |
Forfatter | |
Mikael1010
Junior bruger Oprettet: 24-August-2009 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-December-2011 kl. 16:29 |
Hejsa, Jeg vil meget gerne høre jeres vurdering af denne sag. Min projektor er købt i en dansk butik og den blev leveret hos den danske distributør.
Min projektor viser nogle sorte skygger/streger fra øverst højre hjørne ned til midten af lærredet-
Jeg har nu haft projektoren på værksted i over 8 uger. Værkstedet kunne åbenbart ikke finde fejlen eller overhovedet hvad jeg reklamerede over.. Det får jeg først af vide efter 8 uger- Jeg har rykket dem mange gange.
Da jeg ikke accepterer af de ikke kan finde fejlen, kan de pludselig se dem dagen efter. De siger, at den trænger til at blive renset. Det er mig som skal betale for den rensning.
Samlet beløb bliver 4375 kr. Det er inklusiv fragt. Dog skal jeg betale for diverse defekte ting, hvis der er noget som skal skiftes.
Projektoren har kørt 200 timer. Den var 1,3 år gammel da jeg startede reklemation. Nu er den jo så 1.5 år gammel. Men stadig et halv års reklamationsret.
Jeg har læst på Avsforum om en gut som havde nøjagtige samme skygger/streger. Han fik ombyttet den af Runco.
Her er nogle fotos af hans screenshots. Mine er total identiske.
Syntes I det lyder sandsynligt at det skulle være støv?
På forhånd tak for jeres input. Redigeret af Mikael1010 - 14-December-2011 kl. 17:02 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der linkes kun til et Log In.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
DavidHimself
Bruger Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er at loven kun giver ½ års garanti resten er reklamationsret - nogle er large (hvilket kun er rimeligt) og laver næsten alt så længe den er inden for 2 år, men nogle følger loven slavisk.
Dvs i princippet har de faktisk ret til at sige at du selv skal betale, forudsat der ikke er tale om en fejl der har været på produktet fra starten. Skulle det være støv er der jo tale om en "selvforskyldt fejl", forstået på den måde at den bare kommer af sig selv om ikke har noget at gøre med en fejl på produktet. (om end det lyder sært at det skulle være støv)! |
|
Mikael1010
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil selvfølgelig gerne selv betale hvis det er støv. Men ham fra AVSforum har de samme streger og de er total identiske. Der skrev Runco, at det var et probem med lysudbyttet. De gav om en ny projektor
|
|
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
4375 kr for en rensning, det er da helt hen i vejret. Det ville jeg godt nok aldrig betale?
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kommer vel an på hvor støvet befinder sig. Er det indvendigt i apparatet, kan man vel slå på produktionsfejl.
Der skal også henvises til viden om, at man kender andre eksempler på denne "fejl". |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Mikael1010
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har henvist til linket og sendt dem fotos af det hele-
|
|
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Funktioner
Tak(0)
|
når jeg kikker på de indsatte utydelige billeder, ligner det bare en fold i lærredet,
ellers kan man jo ikke se noget som helst af billederne, det kræver oftest at man personligt ser det,
jeg gætter på at det er støv pletter også kaldet dust-blobs og de er desværre meget normale - nogle kommer efter få timer andre efter få md og andre efter få år,
nogen har meget støv andre lidt, og hvor det lige gider lande inde i projektoren, er held eller uheld.
Det er også lidt mere udbredt på nogle typer end på andre, men selv på de dyre og smarte kan det også komme.
jeg har selv et par stk, heldigvis kun meget svage som kun jeg selv kan se,
endda er de så svage at hvis jeg kikke direkte på dem, så ses de ikke, så jeg lever med det,
og venter til at garantien er løbet helt ud, eller det er blevet meget værre inden for garanti
og tager der efter beslutning om jeg vil åbne og fikse selv, eller sende ind til service og checkup.
Måske skulle du overveje noget lign ?
få evt en med mere erfaring til at kikke forbi og vurdere hvad det kan være,
Du skriver heller ikke hvilken type projekter det er ?
samt hvor i landet du bor ?
i øvrigt er det normalt MEGET let at afsløre om det er støv, drej på focus og se om du kan stille skarpt på støvet, det ligger oftest meget tæt på en linse eller selve LCD panelet, hvorved man kan "fange" det med focus, billedet bliver klart nok helt uskarpt mens du laver dette simple forsøg.
PS: brug ALDRIG trykluft i forsøget på at blæse det ud !!
det bliver MEGET værre !! den skal åbnes helt og alt skal ud og alle glas og spejle og sager skal ud og pensles efter hvert et støvkorn, og alt skal samlet 100% korrekt igen.
Jeg har gjort det på min forrige projektor med meget sved og kamp, men lækkert og glæde når det er fikset og den kan køre et par år mere :-) Redigeret af TommyBoy - 14-December-2011 kl. 20:15 |
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
|
Mikael1010
Funktioner
Tak(0)
|
Men lyder det ikke mærkeligt, at støv kan lave præcis de samme streger på 2 forskellige projektorer?
Der kan for øvrigt ikke stilles skarpt på skyggerne.
|
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det en LCD eller DLP-projektor? Har du checket at der ikke er en bule i lærredet det pågældende sted? Har du modtaget projektoren igen uden den pågældende fejl? |
|
welliis
Junior bruger Oprettet: 04-Januar-2012 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil selvfølgelig gerne selv betale hvis det er støv.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |