recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED vs LCD projektor køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LED vs LCD projektor køb

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

Jeg tror ikke ligefrem det er scam, men det burde være nemt at afsløre når forhandleren ligger i DK.

Andre af deres projektorer findes på MadeinChina.com, så jeg havde ret i at det er en kinesisk projektor. Så jeg er heller ikke i tvivl om at mange af specifikationerne er grebet ud af den blå luft. Et sted var strømforbruget anført til 20000 W Confused

Det afhænger vel lidt af hvordan man definerer "scam" - jeg tror såmænd nok man skal få sin vare, jeg tror bare ikke at varen lever op til det beskrevne.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

Jeg tror ikke ligefrem det er scam, men det burde være nemt at afsløre når forhandleren ligger i DK.

Andre af deres projektorer findes på MadeinChina.com, så jeg havde ret i at det er en kinesisk projektor. Så jeg er heller ikke i tvivl om at mange af specifikationerne er grebet ud af den blå luft. Et sted var strømforbruget anført til 20000 W Confused

Det afhænger vel lidt af hvordan man definerer "scam" - jeg tror såmænd nok man skal få sin vare, jeg tror bare ikke at varen lever op til det beskrevne.

Hvor mange gør egentlig det ?

Men det er da helt klart et billigt produkt, digital zoom sådan.

Ikke en projektor jeg ville købe.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvor mange gør egentlig det ?

De fleste produkter overholder faktisk hardcore specs inden for et rimeligt omfang. At en projektor der opgives til 2000 lumens i praksis kun har 400 efter kalibrering, det betyder ikke at den ikke kan indstilles til 2000 lumens. Forskellen her er at jeg ikke tror på at disse "2500 lumens" projektorer leverer en dag over 250, ned ad bakke i medvind. 
Til top
mrgolfgti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Januar-2012
Sted: København Ø
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrgolfgti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 20:34
Nu har jeg så været forbi HIFI-klubben på Østerbro i dag og fik set en demonstration af deres HD33 - det var en rigtig fed oplevelse, hvor den viste et rigtig godt og skarpt billed - talte med butikchefen og han sagde, at der ikke var den "berømte" rainbow effekt på HD23'eren.  Han nævnte desuden at den også havde rigelig med Lumenværdi til mit behov og miljø da projektorerne i dag er ved at ramme et højt niveau. En anden fordel var også den høje levetid kontra Epsonen men han mente dog at den bestemt også kunne være med i løbet her...

Efter denne fremvisning er jeg blevet lidt "hooked" på optoma DLP pga. længere levetid + at den fylder kun fysisk næste det halve i mål og det halve i vægt (skal stå på hylde) samt at den er meget lydløs. Men der vil altid være fordele og ulemper Wink
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 23:02
Hvis den skal stå på en hylde skal du være opmærksom på dens meget begrænsede zoomområde. Billedstørrelsen kommer til at afhænge af afstanden fra hylden til lærredet. Hylden skal også være placeret ret lavt.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af mrgolfgti mrgolfgti skrev:

Nu har jeg så været forbi HIFI-klubben på Østerbro i dag og fik set en demonstration af deres HD33 - det var en rigtig fed oplevelse, hvor den viste et rigtig godt og skarpt billed - talte med butikchefen og han sagde, at der ikke var den "berømte" rainbow effekt på HD23'eren.  Han nævnte desuden at den også havde rigelig med Lumenværdi til mit behov og miljø da projektorerne i dag er ved at ramme et højt niveau. En anden fordel var også den høje levetid kontra Epsonen men han mente dog at den bestemt også kunne være med i løbet her...

Efter denne fremvisning er jeg blevet lidt "hooked" på optoma DLP pga. længere levetid + at den fylder kun fysisk næste det halve i mål og det halve i vægt (skal stå på hylde) samt at den er meget lydløs. Men der vil altid være fordele og ulemper Wink

Som vanligt kan man ikke stole på HFKs aggresive sælgere og øvrige markedsføring. En Epson har væsentligt bedre garanti end både Benq og Optoma fra HFK, og se i øvrigt det ævl de skriver om sortniveauet på en DLP:

"....Og da spejlene kan lukke 100 procent for lyset, kan en DLP-projektor faktisk producere rent sort. Dette er et afgørende plus i forhold til LCD-projektorer, som i heldigste fald kun kan præstere mørkegråt."

Sælger kan ikke vurdere om du kan se regnbuer på en HD23. Det kan du kun selv.

MVH
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu