|
Tilslutning af B&O højtalere til normalt anlæg |
Besvar |
Forfatter | |
Maersk
Ny bruger Oprettet: 11-December-2012 Sted: København, DK Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-December-2012 kl. 16:23 |
Hej Alle,
Hermed et spørgsmål fra en total HIFI novice, som jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe mig med.
Min svigermor har donoret sine halvgamle Beolab 8000 højtalere til mig - og nu er jeg nødt til at skille mig af med mine fine Infinity højtalere som har virket med mit anlæg YAMAHA COX-E400.
Jeg vil gerne beholde mit YAMAHA anlæg og tilkoble Beolab højtalerne - men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Beolab højtalerene kommer med Power Link kabler.
Beolab højtalerne har "Phone-udgang" men med et normalt minijack - phono cable kan har jeg ikke et sted at indsætte de røde og hvide stik i anlægget.
På mit gamle anlæg er kablerne skruet fast uden stik - 2 x rød & hvid.
Jeg prøver at indsætte et billede af bagsiden af mit anlæg - så måske kan nogen fortælle mig hvad jeg skal købe for at kunne realisere lyd ud af højtalerne.
På forhånd tak tusind tak for jeres tid og svar.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Yamaha CRX 400 er det vidst....
BRugsanvisningen er her: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/av/english/hifis/CRX-E400_e.pdf Beolab 8000 kræver et reguleret linjesignal (phonostikken - indgang ikke udgang), det har dit anlæg ikke udgang for, så det er lidt en umulig opgave du har givet dig selv der. Klaus |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige en advarsel før du forsøger dig frem: Hvis du propper dine Beolab 8000 i dit anlæg via phono-udgangen, så vil de spille med maksimal lydstyrke, hvilket hverken du eller højttalerne har godt af.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Maersk
Ny bruger Oprettet: 11-December-2012 Sted: København, DK Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene.
Ja - det lader jo til at jeg så må vinke farvel til også mit fine Yamaha anlæg.
Jeg troede godt nok det kunne lade sig gøre f.eks. via en eller anden adapter at kombinere Power Link kabler med konventionlle kabler - men hvis man kan det og højtalerne alligevel spiller for maks styrke, så er det jo heller ikke nogen idé....
Men tak igen fordi I brugte tid på at gøre mig klogere.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke for at skuffe dig, men Beolab 8000 er altså ikke verdens ottende lydvidunder.
De er måske kønne at se på og lyden er ganske hæderlig, men så heller ikke mere. Du vil få meget mere lyd ved at sælge dem og så købe nogle gode højttalere til dit nuværende sæt. Det kan så godt være at svigermor bliver skuffet.....alternativt, så er det perfekte PC højttalere ;-) Klaus |
|
Masterbrew
Bruger Oprettet: 19-September-2009 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har altid været lidt forelsket i Beolab 8000. Jeg har læst at de ikke er så fyldige på bunden, så jeg tænker om man ville kunne bruge dem i en 2.1 setup med en ikke-B&O subwoofer?
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan du sagtens. Jeg har en 3. parts aktiv subwoofer sat til min Sonos sammen med et sæt Beolab 8000. Ingen problemer.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |