recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan AZbox hd prem. sat boks anbefales?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan AZbox hd prem. sat boks anbefales?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan AZbox hd prem. sat boks anbefales?
    Sendt: 16-November-2009 kl. 08:28
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 11:36
Hvis du læserteksten i gennem hos tektronik, så vil du se, at der faktisk kan isættes en ekstra DVB-t tuner i boksen (koster omkring 350,- kr.), så du får en kombi-boks - Tektronik skriver også at boksen (som de fleste andre PVR'ere) stiller krav til køber om et vist tidsforbrug på opsætning og vedligeholdelse af firmware mv., så uanset, hvor positive meldinger du får, skal du være forberedt for en vis indsats efter købet.....!
miri
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 11:51
ja det kan jeg godt se det kræver lidt - fint at de skriver at men skal være forberedt på det/
Har du Miri fundet et konkret sted man kan købe mpeg4 tuner til ?
og jeg ser du har en Topfield er det et godt køb eller bedre? nemere sætte op måske?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

ja det kan jeg godt se det kræver lidt - fint at de skriver at men skal være forberedt på det/
Har du Miri fundet et konkret sted man kan købe mpeg4 tuner til ?
og jeg ser du har en Topfield er det et godt køb eller bedre? nemere sætte op måske?

Bemærk: du køber ikke MPEG4 tunere, du køber DVB-T eller DVB-C tunere til erstatning for den DVB-S2 tuner som er monteret af producenten.

Det er vigtigt at du forstår denne forskel (tuneren afhænger af om du modtager T/C/S, mens video decodningen sker i en videochip som er uafhængig af om der modtages T/C/S). Ellers ville jeg holde mig fra et produkt med software i beta status, hvis jeg var dig..Wink

EDIT: jeg overså at du skulle modtage via satellit, i så fald kommer AzBox med den rigtige tuner, men du skal leve med ulemperne ved at den kommer med beta software. Og hvis det skal være en kombi DVB-T/S tuner skal der monteres en DVB-T tuner.

Redigeret af JesperLund - 16-November-2009 kl. 12:55
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Bemærk: du køber ikke MPEG4 tunere, du køber DVB-T eller DVB-C tunere til erstatning for den DVB-S2 tuner som er monteret af producenten.

Nej, det er en Twin tuner, men hvor der kun er monteret en DVB-S tuner, så DVB-T tuneren er ikke til erstatning, men som supplementWink

Tuneren kan bl.a. købes hos HM-SAT....

Topfield har (endnu) ikke modeller med mulighed for DVB-T, twin tuner og MPEG4, så...... 

Redigeret af miri - 16-November-2009 kl. 12:45
miri
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Nej, det er en Twin tuner, men hvor der kun er monteret en DVB-S tuner, så DVB-T tuneren er ikke til erstatning, men som supplementWink

Kan man ikke afmontere DVB-S (DVB-S2 formoder jeg?) tuneren hvis man vil have 2xDVB-C?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 12:55

Kan man ikke afmontere DVB-S (DVB-S2 formoder jeg?) tuneren hvis man vil have 2xDVB-C?

Jo, man kan valgfrit pille den eksisterende DVB-S2Embarrassedtuner ud, og ersatte den med 2* DVB-C eller -T, eller man supplere den eksisterende med DVB-C eller -T. 
miri
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 12:56

Jo, man kan valgfrit pille den eksisterende DVB-S2Embarrassedtuner ud, og ersatte den med 2* DVB-C eller -T, eller man supplere den eksisterende med DVB-C eller -T. 

Har du købt boxen?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 13:11
nix, jeg overvejer den seriøst, men samler fortsat oplysninger, så lige nu kører jeg med en kombination af min Topfield og DVBViewer.....

Edit: derfor er der ikke tale om en anbefaling fra min side, men supplerende viden, jeg har samlet op i forbindelse med mine overvejelser.  

Redigeret af miri - 16-November-2009 kl. 14:33
miri
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 13:26

nix, jej overvejer den seriøst, men samler fortsat oplysninger, så lige nu kører jeg med en kombnation af min Topfield og DVBViewer.....

Edit: derfor er der ikke tale om en anbefaling fra min side, men supplerende viden jeg har samlet op i forbindelse med mine overvejelser.  

Jeg kigger også, men mit instinkt siger mig at man skal holde sig til Dreambox pga veletableret software support og en stor brugerbase.

Og det må heller ikke læses som en anbefaling. Lidt paradoksalt vil jeg nok anbefale almindelige brugere at købe/leje den box som udbyderen anbefaler, selv om jeg ikke selv kunne drømme om at gøre det. Jeg har YouSee kabel-TV, men jeg kunne ikke drømme om at bruge deres Samsung 3126 box, heller ikke hvis jeg fik den foræret ganske gratis.LOL
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 17:46
tak for de fine svar - jeg afventer  også og starter i den biliige ende med den her....
med hdmiTongue 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu