|
Parabol opsætning/opgradering og hjælp |
Besvar |
Forfatter | |
Kiwa1
Junior bruger Oprettet: 13-December-2008 Sted: Søborg, Danmark Status: Offline Point: 27 |
Emne: Parabol opsætning/opgradering og hjælp Sendt: 22-November-2009 kl. 23:36 |
Hej
Stormen ødelage mit tag og min nuværende parabol opsætning, hvorfor jeg er på udkig efter nyt opgraderet isenkram. Jeg bruger Thor, 5 Øst og Astra til 1 receiver p.t på en 100 cm skærm. Bor i Herlev og bruger Canal+ på en Force 1199s sat-reciever.
Jeg vil gerne have mulighed for at trække ud til 4 receivere (2 x1 + 1+1) og har derfor tænk at bruge en multiscwich løsning med 16+1 indgang og 4 udgange, 3 x 4Q LBN hoveder (mulighed for senere opgradering af endnu en LBN), skærm 100-120 cm.
Opgradering af Sat-receiver (HD med HDD) til enten IP9000 HD eller Vantage 8000S/(Vantage VT-1 kommer i december)
Jeg vil ikke ofre mere end 12 k på projektet - har et tilbud på 9 k for ovenstående sammensætning med en IP9000 Plus + 1T HDD.
Er der noget som jeg skal være opmærksom på i opstillingen, andre forslag til sat-receivere eller andre spændende positioner som I kunne hjælpe med?
Hilsen Kim
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5288 |
Sendt: 23-November-2009 kl. 08:45 |
Hvor stor parabol har du mulíghed for? Kan anbefale Astra 2D/Eurobird på 28 øst med de engelske FTA kanaler som ITV, Channel4 og BBC (incl. HD).
Men som det kan ses på dækningskort på:
http://digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=1 skal du gerne op omkring 2 meter parabol på djævleøen Der er en længere tråd om positionen her:
Har selv en 120cm Triax Prime focus, 20Km syd for Aalborg. Og efter upgrade med en
Invacom TWF-031 LNB:
er signalet blevet tilfredsstillende.
Edit: Derudover er der selvfølgelig også Astra 1 på 19 øst med tyske, franske, italienske m.m. FTA kanaler, hvor der er flere HD kanaler på vej. Og har behøves der ikke så stor parabol. Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 23-November-2009 kl. 08:53 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |