Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 06:57 |
Tjek en DVB-T kanal og en DVB-S kanal om det er samme problem, nok ikke sandsynligt at begge, skål og antenne ikke er justeret korrekt
|
SVP03
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 07:48 |
Frank73 skrev:
Radiomanden skrev:
Har du som det blev foreslået set efter om det er parabolen der ikke længere er justeret korrekt.
|
Nej, det er jo så her mine tekniske færdigheder møder muren...
Er der nogle steder på box'en, hvor jeg kan aflæse om dette skulle være tilfældet - jeg tænker eksempelvis om jeg et eller andet sted kan finde ud af, hvor god kvaliteten/styrken er på signalet ? Er skal man nødvendigvis have en fagmand ud ?
|
Du kan se på signalstyrken og signalkvaliteten hvor godt der modtages.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 10:22 |
Radiomanden skrev:
Frank73 skrev:
Radiomanden skrev:
Har du som det blev foreslået set efter om det er parabolen der ikke længere er justeret korrekt.
|
Er der nogle steder på box'en, hvor jeg kan aflæse om dette skulle være tilfældet - jeg tænker eksempelvis om jeg et eller andet sted kan finde ud af, hvor god kvaliteten/styrken er på signalet ? Er skal man nødvendigvis have en fagmand ud ?
|
Du kan se på signalstyrken og signalkvaliteten hvor godt der modtages. |
Det er lige logisk opbygget i den, hvis du ikke kan finde det, så vend lige tilbage her, så tjekker jeg det lige. Man kan jo ikke huske menuerne i alle de ting jeg har stående
|
SVP03
|
|
Frank73
Bruger
Oprettet: 21-September-2009
Point: 124
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 10:52 |
Radiomanden skrev:
Frank73 skrev:
Radiomanden skrev:
|
|
Du kan se på signalstyrken og signalkvaliteten hvor godt der modtages.
|
Tak, det vil jeg prøve... hvor god (måske målt i %), skal signalstyrken være, for at det er acceptabelt ?
|
|
Frank73
Bruger
Oprettet: 21-September-2009
Point: 124
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 10:54 |
SVP03 skrev:
Tjek en DVB-T kanal og en DVB-S kanal om det er samme problem, nok ikke sandsynligt at begge, skål og antenne ikke er justeret korrekt
|
Du har fat i noget der... jeg bruger rent faktisk ikke min box til mit analog tv-signal, så har ikke prøvet det, men det klart mit indtryk det kun er Sat-signalet, der er problemer med.
|
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 16:50 |
Frank73 skrev:
SVP03 skrev:
|
Du har fat i noget der... jeg bruger rent faktisk ikke min box til mit analog tv-signal, så har ikke prøvet det, men det klart mit indtryk det kun er Sat-signalet, der er problemer med. |
DVB-T er også digitalt, bare jordbaseret, hvis du ikke lige har fået den fra canal digital er det på dvb-t du har set tv2 indtil for nylig.
|
SVP03
|
|