recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - InFocus X10 - Underlig flimmer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInFocus X10 - Underlig flimmer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DBN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: InFocus X10 - Underlig flimmer
    Sendt: 22-November-2011 kl. 14:57
Hej

Jeg har nogle problemer med min projektor, som er lidt over 2 år gammel. Den er begyndt at komme med en underlig form for flimmer.

Jeg har lagt en video på youtube, så i kan se præcis hvordan det ser ud:
http://www.youtube.com/watch?v=-ilTpDfOG0Y

Den gør det gerne et par minutter efter projektoren er blevet tændt, og bliver så ved i 10-20 sekunder. Derefter stopper det, men har gerne gjort at farverne fremstår som underlige. Dette varer så i 5 minutter, og derefter begynder den igen med flimmer, og derefter sker der som regel ikke mere - dog på ingen måde garanteret. Men, det synes at være det generelle "mønster".

Når den begynder med flimmeret, har jeg prøvet at hive HDMI kablet ud af projekteren, og det fortsætter, så jeg kan vel udelukke min reciever og mit HDMI kabel?

Nogen der har en idé om hvad der kan være galt?

Har også prøvet at fjerne alt det støv jeg kunne fra den, så det er umiddelbart heller ikke derfor.

Kunne være rart hvis jeg kunne finde ud af hvad problemet er, så jeg ved hvor meget det vil koste at få lavet.. Er lidt noget skidt den lige er blevet over 2 år :)

Håber i kan hjælpe!
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af DBN DBN skrev:

Når den begynder med flimmeret, har jeg prøvet at hive HDMI kablet ud af projekteren, og det fortsætter, så jeg kan vel udelukke min reciever og mit HDMI kabel?

Jeg ved ikke hvad problemet er, men så vidt jeg er informeret at det ikke er nogen god idé at tilslutte/fjerne HDMI kabel når der er strøm til enheden. Du risikerer at brænde indgangen af. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 19:39
Det ligner ikke udfald på HDMI signalet, så jeg tror det er noget i projektoren. Om det kan betale sig at reparere på, tør jeg ikke udtale mig om.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 20:42
Mit gæt er at det er pæren.

Hvis elektroderne (tror jeg de hedder..) i pæren er brændt ujævnt, vil billedet flimre. I det her tilfælde er det så slemt at det ser ud som om pærens flimren også forstyrer elektronikken.

Jeg havde et lignende problem (dog ikke så slemt). Det løste jeg ved at sætte en 'burn-in wash' DVD på (kan downloades her fra siden) og så sætte projektoren til max lysoutput (Dynamic, eller hvad det nu hedder på din projektor).

Jeg lod den så køre i 6 timer hen over natten, så elektroderne i pæren blev brændt jævne igen. Det løste problemet.
Til top
DBN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Danmark
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Mit gæt er at det er pæren.

Hvis elektroderne (tror jeg de hedder..) i pæren er brændt ujævnt, vil billedet flimre. I det her tilfælde er det så slemt at det ser ud som om pærens flimren også forstyrer elektronikken.

Jeg havde et lignende problem (dog ikke så slemt). Det løste jeg ved at sætte en 'burn-in wash' DVD på (kan downloades her fra siden) og så sætte projektoren til max lysoutput (Dynamic, eller hvad det nu hedder på din projektor).

Jeg lod den så køre i 6 timer hen over natten, så elektroderne i pæren blev brændt jævne igen. Det løste problemet.

Jeg har lige prøvet at skifte pæren, men det virkede desværre ikke. Den flimre stadig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu