recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 15 m. 1.4 HDMI kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af 15 m. 1.4 HDMI kabel?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Er der ingen fordele ved de dyre HDMI kabler? Hvad med afskærmningen når nu de hele ligger i bunker?
Billige og for den sags skyld dyre kabler, har ikke problemer med specifikationerne ved korte kabeltræk. Men hvis du vil være sikker på performance, ved lange kabeltræk, skal der bruges et certificeret kabel. Disse er som hovedregel dyre, men jeg kan ikke udelukke, at der også findes billige af slagsen.
Et billigt ikke certificeret kabel, viser måske kun 720p, mangler deepcolour osv, ved de lange kabeltræk.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Billige og for den sags skyld dyre kabler, har ikke problemer med specifikationerne ved korte kabeltræk. Men hvis du vil være sikker på performance, ved lange kabeltræk, skal der bruges et certificeret kabel. Disse er som hovedregel dyre, men jeg kan ikke udelukke, at der også findes billige af slagsen.
Et billigt ikke certificeret kabel, viser måske kun 720p, mangler deepcolour osv, ved de lange kabeltræk.

Det er var det jeg tænkte på, er en løsning med extendere ikke lige så god?

en extender som fx. denne til omkring 380kr

15m CAT6 netværkskabel til omkring 100kr

2 korte HDMI kabler til en samlet pris på omkring 60kr

samlet set en løsning til 540kr, er det ikke lige så godt som ET lange HDMI kablel?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 17:51
Har brugt modellen med kun et netkabel og 20 meter lan. 2 x billige hdmi kabler i hver ende.

Virker helt fint.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 17:53
Link til extender

Koster godt nok lidt mere. Men virker helt fint.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Link til extender

Koster godt nok lidt mere. Men virker helt fint.
Kan ikke se, at dette understøtter 3D, som trådstarter efterlyser.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 08:26
havde overset det med 3D
Til top
minihede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2008
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minihede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Jeg skal ud og have et ca. 15 meter langt HDMI kabel som forbindes mellem projektor og receiver. Det skal understøtte 3D så skal være version 1.4.

Har læst denne test men det er jo kun af 2 m HDMI kabler (og ikke i ver. 1.4). Og her melder man at de billige korte kabler er gode nok.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2591&zoneid=1

Vil jo gerne have bedst mulig billedkvalitet. Spørgsmålet er om jeg bare kan vælge det billigste uden kvalitetstab?
@Mr. Duck

Hvis dit krav kun er 3D billede, behøver det ikke at være 1,4 standard. Så kan du fint bruge 1,3. Forskellen på 1,3a og 1,4 er ETH.

Jeg er dog meget enig i at der kan være stort forskel på kablerne især når vi snakker i længder på 10-23 meter. Min erfaring er at skal du køre 1080P i 15m. eller der over, sælger jeg kun flade HDMI kabler, for der kablet også bedre skærmet.

Arbejder med dette til dagligt, ( ikke i butik)så jeg har set alle fejl. Smile.

Redigeret af minihede - 08-Marts-2012 kl. 09:59
Til top
Martin Pedersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2008
Sted: 7160, Denmark
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 16:43
Hvis du tør tage chancen kan prøve dette til omkring 200 kr.

Har købt mange HDMI kabler i UK gennem tiden og aldrig haft problemer med dem.. og skulle der være problemer, som jeg har oplevet med andre varer, er de som regl meget gode til at give pengene tilbage eller sende en ny vare for at undgå en negativ stemme.
Bare min erfaring med Ebay.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 23:50
Nå jeg får lækkert 3D signal via mit Supra på 12 meter og af de 12 meter ligger 6 af dem klods op ad et fastinstallations-power kabel og 1½ meter af dem er rullet sammen og ligger klods op ad andre kabler bag tv-bænken.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu