|
Fordele ved DLP i dag |
Besvar |
Forfatter | |
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Marts-2012 kl. 18:21 |
Hej alle
Så kommer der snart skatte penge tilbage og jeg skal have købt en projektor til kælder projektet. Jeg har set både dlp projektor og ldc projektor du de har allesammen vist et flot billede imo. Men det er jo svært at sammenligne når man ikke har dem ved siden af hinanden. Jeg regner med at gi omkring 8-10 kilo. Men jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal have mig en dlp eller en lcp projektor. Jeg har ikke problemer med regnbuer og de dlp projektore jeg har set har været nede omkring 26 db hvilket er okay for mig. Så er der nogen grund til ikke at købe en dlp projektor hvad er fordele og ulemper ved de to teknologier i dag udover regnbue effekten og støjen ved en dlp? Jeg synes at have læst at dlp projektor har bedre kontrast, men når jeg sammener nyere lcd og dlp projektor så har lcd projektorene på papiret langt bedre kontrast?? Jeg har primært kigge på følgende - benq w1060 og w1200, optoma hd33 samt benq tw6000. Håber på at nogen af jer eksperter kan hjælpe mig. På forhånd tak, Jimmi |
|
Therock
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 581 |
Funktioner
Tak(0)
|
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
|
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super link, takker.
Men her står der også at en dlp har bedre kontrast end lcp projektor, men når jeg sammenligner en benq w1200 og epson tw6000, så vinder lcd'en jo med en faktor 8 i forhold til dlp'en hvis man udelukkende kigger på spec??? Nogen som kan give en forklaring på det? |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart kan man ikke bruge specifikationerne til ret meget. Så vidt jeg har hørt, er der ofte forskelle i hvordan producenterne måler kontrast. Desuden har W1200 ikke en dynamisk iris, hvor tw6000 har en sådan. Jeg vil dog mener at den dynamiske iris alligevel skal være slået fra.
|
|
Suckyboyfriends
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har hørt der er guld for enden af regnbuerne på dlp projektorer;)
Jeg havde kigget på noget brugt jvc:) Og nej.. Har ingen til salg:) |
|
lackettyan
Ny bruger Oprettet: 18-Marts-2012 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Desuden har W1200 ikke en dynamisk iris, hvor tw6000 har en sådan.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |