recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fordele ved DLP i dag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fordele ved DLP i dag

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fordele ved DLP i dag
    Sendt: 16-Marts-2012 kl. 18:21
Hej alle

Så kommer der snart skatte penge tilbage og jeg skal have købt en projektor til kælder projektet.

Jeg har set både dlp projektor og ldc projektor du de har allesammen vist et flot billede imo. Men det er jo svært at sammenligne når man ikke har dem ved siden af hinanden.

Jeg regner med at gi omkring 8-10 kilo. Men jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal have mig en dlp eller en lcp projektor.

Jeg har ikke problemer med regnbuer og de dlp projektore jeg har set har været nede omkring 26 db hvilket er okay for mig. Så er der nogen grund til ikke at købe en dlp projektor hvad er fordele og ulemper ved de to teknologier i dag udover regnbue effekten og støjen ved en dlp?

Jeg synes at have læst at dlp projektor har bedre kontrast, men når jeg sammener nyere lcd og dlp projektor så har lcd projektorene på papiret langt bedre kontrast??

Jeg har primært kigge på følgende - benq w1060 og w1200, optoma hd33 samt benq tw6000.

Håber på at nogen af jer eksperter kan hjælpe mig.

På forhånd tak,
Jimmi
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 10:12
Tag eventuelt et kig her

Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 10:02
Super link, takker.

Men her står der også at en dlp har bedre kontrast end lcp projektor, men når jeg sammenligner en benq w1200 og epson tw6000, så vinder lcd'en jo med en faktor 8 i forhold til dlp'en hvis man udelukkende kigger på spec???

Nogen som kan give en forklaring på det?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Super link, takker.

Men her står der også at en dlp har bedre kontrast end lcp projektor, men når jeg sammenligner en benq w1200 og epson tw6000, så vinder lcd'en jo med en faktor 8 i forhold til dlp'en hvis man udelukkende kigger på spec???

Nogen som kan give en forklaring på det?

Umiddelbart kan man ikke bruge specifikationerne til ret meget. Så vidt jeg har hørt, er der ofte forskelle i hvordan producenterne måler kontrast. Desuden har W1200 ikke en dynamisk iris, hvor tw6000 har en sådan. Jeg vil dog mener at den dynamiske iris alligevel skal være slået fra. 
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 13:41
Har hørt der er guld for enden af regnbuerne på dlp projektorer;)

Jeg havde kigget på noget brugt jvc:)

Og nej.. Har ingen til salg:)

Til top
lackettyan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Marts-2012
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lackettyan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 17:35
Desuden har W1200 ikke en dynamisk iris, hvor tw6000 har en sådan. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu