recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forskellen på IPbox 910HD & 9000HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforskellen på IPbox 910HD & 9000HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
symbiot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: forskellen på IPbox 910HD & 9000HD
    Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 07:46
hejsa

jeg påtænker at købe en ny box.
Har så kigget på Ipboxe...

men .. hvad er forskellen på 9000 og 910...

mine "krav" er..

2 kortlæsere (ok med ekstern læser til kort nr.2)
Stabil box
så godt billede som muligt.
hurtig skift fra kanal til kanal.
Kan afspille videofiler i divx, Xvid osv. fra USB og/eller netværk.

Ja, der er sikkert mere, men disse er i hovedtræk...

Hvilken box kan give dette? og er der nogen grund til at vælge en frem for en anden?
Til top
Bohn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Haslev
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 12:52
910 har 1 kortlæser og plads til 2 CAM. Så vidt jeg kan se har den også 1 tuner.

9000 har 2 kortlæsere og plads til 2 CAM. Den kan også fås med 2 tunere. Mulighed for indbygget harddisk.

så er der prisforskellen

Hygge
Kim

Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 20:46
910Hd kan nu også bruge in/ext  HDD.

du får lige en kopi paste fra et andet svar jeg har lavet...

Jeg har selv en 910HD og jeg har en ven som har en 9000. Vi kommer begge 2 fra en SD dreambox og gik over på disse AB boxe for at kunne tage HD ned. Vi er begge 2 en del inden i programering og hardware og vi har brugt rigtig langt tid på at teste disse boxe af. Vi har nu kørt i ca. 2 måneder med dem og vi er begge 2 kommet frem til at de bare ikke spiller 100%. Jeg vil nok hellere sige at de spiller 80%. Der er problemer med under tekster på nogle kanaler og nogle gange går de i frys. Og andre gange køre HDD optager delen bare ikke som den skal og man bliver nød til at reboot den. Disse problemer har vi ikke set før på hvors dreambox. ( Vi brugte Peterpan og Enigma på dem den gang vi brugte dreambox) Nu har vi NLB på vores AB box og vi tænker meget på at prøve Enigma når vi får tid til at sætte det op. ( Enigma er langt fra så nemt som NLB at sætte op)

Så tænker du nok 910 vs 9000 Og min vens kom af en eller anden grund til at køre en del bedre efter han fik sat begge hans 2 tuner til i den 9000.

Hvis jeg skulle ud og købe ny box idag så er jeg ikke sikker på om jeg ikke ville kikke lidt mere på Dreambox igen.

Jeg tror IKKE det er AB IP-BOX'en som har en hardware fejl men jeg tror de problemer vi ser er et software problem og vi håber på at kunne løse det med Enigma eller nogle updates til NLB softwaren. SÅ med andre ord så siger jeg ikke at disse boxe er dårlige men jeg syntes at der var bedre software til Dreambox.

Og jeg skal nok lige sige at det ikke bare er en box du bare sætter størm til og så dur det. DU kommer til at bruge noget tid på at sætte det op

Redigeret af korben - 15-November-2009 kl. 20:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu