recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lille hjemmebio 10-12 kilo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlille hjemmebio 10-12 kilo

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 14:10
Jeg tror man skal være forsigtig med at spå om de nye Epson modeller. De nye modeller i den aktuelle prisklasse omkring 10k er meget anderledes end dem der kom før. Dels er de 3D, dels er optikken meget anderledes og de har fået nye LCDpaneler.

Den store hovedpine med projektor baseret 3D, har så vidt jeg kan se, været at få lys nok. Man kunne frygte at der er gået på kompromis andre steder (billedkvaliteten) for at få lysstyrken op.
Der er så kommet nye LCD paneler i med en større såkaldt fill factor, hvilket skulle betyde at gitteret i LCDpanelet skygger mindre for lyset. Til gengæld er de nye D9.8 paneler (hedder de vist) mindre end D7 panelerne der sad i den foregående generation (bla tw3200 og tw3600). Hvad nettogevinsten er kan man foreløbigt kun gisne om.
Der er efter hvad jeg har kunnet google mig til også et nyt LCDpanel der hedder D9 som er større men det kommer vist kun i de dyre modeller.
En af fordelene ved at købe Epson har været at optikken selv på de billige modelle har være meget fleksibel og indretningsvenlig med en masse lens shift og zoom. Det er ændret i år. Der er nu betydeligt mindre zoom og de har slet ikke lens shift mere. Lens shift er erstattet af keystone korrektion :-/. Man kunne håbe at den simplere optik til gengæld kan tilbyde et skarpere billede.

På de dyre modeller er der stadig lens shift. Sammen med det at de dyre modeller også har et andet LCDpanel så synes jeg ikke man kan sige at det er samme chassis som budgetmodellerne.

Vi får se...

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 23-September-2011 kl. 14:50
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu