recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat’s optager bokse mister signalet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat’s optager bokse mister signalet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clausbc1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat’s optager bokse mister signalet
    Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 11:58
Hej,
jeg er Viasat kunde og har 5 bokse på anlægget. 4 stk almindelige - og en Viasat Plus optager. Den har jeg nu i mere ½år kæmpet med, at den mister signalet fra parabolen. Troede det var boksen, så jeg har haft en ny Viasat Plus HD boks på prøve - men den gør det samme.
Er der nogen, der har erfaringer med disse Plus bokse?
Viasat påstår jo hårdnakket, at det er mit anlæg - og det er det måske, men hvad skal jeg lede efter?
Alle de øvrige bokse har absolut ingen problemer, som jeg ser.

PFT - Claus
Kiss DP-558, Denon 4308 og Samsung LE-40M87BDX/XEE
Til top
clausbc1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 22:41
Slet ingen med egne erfaringer med disse Viasat Plus bokse?

Redigeret af clausbc1 - 21-Oktober-2009 kl. 22:41
Kiss DP-558, Denon 4308 og Samsung LE-40M87BDX/XEE
Til top
asserbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-August-2006
Sted: Denmark
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 11:45
jeg har også dette problem, det er oftes på dr1, tv2, tv2 sport, men også andre, hvis jeg slukker (kontakten) og tænder igen plejer kanalerne at komme tilbage!

Bo
Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2009
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 00:28
Jeg har 3 bokse fra Viasat, hvoraf den ene er en PLUS optager, og den mister også signalet en gang i mellem.
De 2 andre bokse jeg har er der ikke noget problem med.
Mine bokse er forbundet med parabolen via SatCR, så de deler alle 3 samme udgang på parabolhovedet(som selvfølgelig understøtter denne funktion).

Jeg kunne godt have boksen mistænkt for ikke at fungere så godt med denne opsætning, tiltrods for at den skal kunne det.

Lidt OFF TOPIC:
I det hele taget så er jeg IKKE specielt imponeret af PLUS boksen, mange gange når jeg tænder for den, så skal jeg prøve både 2 og 3 gange for at få billede på min fladskærm, som er tilsluttet via HDMI, bruger jeg scartkabel, så er der intet problem.

Jeg har prøvet med flere forskellige HDMI kabler, og intet har hjulpet, så det er ikke en kabel fejl.
Jeg mener heller ikke det er en fejl på min fladskærm, for min settop boks er også tilsluttet via HDMI, og den leverer billede på skærmen med det samme HVER gang.
Så  på trods af at boksen koster næsten 2000kr. så kunne og burde den efter min mening fungerer meget bedre.
Jeg er på nippet til at droppe Viasat når det TVUNGNE 1 år er gået, tiltrods for at boksen så bliver uanvendelig, for jeg synes ikke den kvalitet de leverer er i orden.
Jeg må jo så til at finde ud af om andre er bedre.

Michael.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 08:01

Det er ikke umiddelbart muligt at bruge andre modtagere til Viasat, da man ikke kan få NDS moduler, man skal selv få andre til at virke. Derudover er det ikke på andre modtagere muligt at modtage HD kanaler, de kan kun gøres på Viasat modtagere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 14:21
Tak for dit svar "Radiomanden".

Men det jeg mente var nu at jeg tror jeg dropper Viasat til fordel for enten CD eller måske Yousee.

Jeg skal blot finde ud af om CD eller Yousee levere en bedre billed og boks kvalitet.
Der er ofte også tit problemer med synkronisering af teksten på Viasat´s filmkanaler synes jeg, ligesom National Geo. HD ofte er ude at synk på lydsiden, hvilket jeg har oplevet at også DRHD  har været de sidste dage.

Jeg ved ikke om det også er tilfældet hos Yousee og CD, men hos Viasat synes jeg ikke der bliver gjort en "dyt" for at levere en ordentlig teknisk kvalitet af deres kanaler, tværtimod virker det som om at det bare gælder om at få nogle flere kanaler i luften( kommende TV3+HD), og så skide være med om dem der er bare køre lidt på må og få.

Den politik er jeg træt af som kunde hos Viasat, for prisen er sgu peberet nok synes jeg.

Michael.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 16:11

Det billigste du nok kan få er Boxer, der har man også til en vis grænse valgfrihed med de enkelte kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:01

Jeg må se hvad jeg finder ud af, men tak for oplysningen.

Mht. til at Viasat PLUS boksen mister signalet, så fandt jeg her til aften ud af at det her hos mig, er når alle 3 bokse er i brug at det kniber for PLUS boksen at virke ordentligt.
Men jeg har kun haft problemet her i vinter halvåret, og boksen viser at både signalstyrke og signalkvalitet er på 100%.

Jeg tvivler på at parabolen har rykket sig, men kan man være ude i at elektronikken i parabolhovedet ikke fungerer så godt i det kolde vejr vi har pt. som når det er varmere i vejret.
Så hvis signalstyrken falder i takt med at 3 bokse er tilsluttet og så måske ligger lige på vippen i forvejen, ja, så når det er koldt, så dæmpes signalet yderligere i parabolhovedet, og så fejler PLUS boksen.

Eller er jeg ude i at det er forstyrrelser fra de andre bokse der ødelægger signalet, selvom boksene er tilsluttet parabolhovedet via en splitter.

Fagkundskaben påstår jo at man snildt skal kunne bruge SatCR løsningen.

For en godt ordens skyld vil jeg lige sige, at jeg har ca. 8 meter kabel fra min PLUS boks til parabolhovedet, og til de 2 andre bokse har jeg henholdsvis 20 meter og 26 meter, og de har aldrig problemer med signalet.
Det er samme type kabel, nemlig det tykke coax (8mm), jeg bruger til alle 3 bokse.

Michael.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 01:05
Canal Digital leverer et bedre signal end viasat, det er et faktum.. og her kan du også bruge andre bokse.. Den jeg selv bruger understøtter canaldigital kortet out-of-box, og optager suverænt.. den er dog ikke viasat kompatibel uden man kan linux... Canaldigital virker uden viden om linux erfaring på en Octagon boks, da den er CONAX godkendt..
Der er flere andre canal digital alternativer som også virker rigtig godt, så her behøver du ikke holde dig til udbyder modellerne, pga. HD kanalerne.
Med Boxer for du et ringere signal via DVBT...

vedr. udfald på parabol, og evt. teknik fejl..
LNB og stik på disse kan tage skade i disse uger når kulden er slået ind... Går vi mellem tøvejr og frost så kan vandet sætte sig i selv stikkene og kortslutte , hvis ledning og skærm ikke er monteret korrekt eller bare løsnet sig.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke umiddelbart muligt at bruge andre modtagere til Viasat, da man ikke kan få NDS moduler, man skal selv få andre til at virke. Derudover er det ikke på andre modtagere muligt at modtage HD kanaler, de kan kun gøres på Viasat modtagere.
Jeg mener bestemt jeg har forklaret dig flere gange at du skal slappe tennisarmen i weekenden? 

- Der er rigtig mange andre bokse som understøtter Viasat Nordic SD signaler (du nævner jo HD som et seperat punk)
- Der er flere forskellige MultiCam's som understøtter NDS/Videoguard kryptering, både i v1 og v2/3 udgaverne.

Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 01:42
Tak for dit svar Pendec.

Mht. udfald på min PLUS boks, så havde jeg også udfald på en anden boks (Samsung DSB 60n) her til aften. samtidig med at min PLUS boks nægtede at vise billede.Dead

Men da jeg tog antenne stikket ud på den tredje boks(Strong SRT 6752)( alle 3 bokse kørte på daværende tidspunkt), så virkede de 2 andre bokse pludselig igen.Confused
Der har på intet tidspunkt været bøvl med Strong boksen, den kører bare, de 2 andre bokse bøvser gerne  i forbindelse med kanalskift, når det er.

Men der er ikke andet for end jeg må checke min installation,Angry selvom jeg var meget omhyggelig med at få samlet stik korrekt da jeg lavede installationen.

Michael
Sony TV kld-55ex9005.
Apple TV 4K
MARANTZ NR-1606 .
2x Dali Lector 6 Front.
1xDali Concept 1 center.
2xDali Concept 1 Bag.
2xSubwoofer Dali SUB E-12F
Airties 7410 4K Tvboks
Fibia fiber Tv
Waoo 200/200
Til top