|
Rep. af forstærker |
Besvar |
Forfatter | |
cbrg
Ny bruger Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Februar-2024 kl. 14:11 |
Halløj
Jeg har en effektforstærker. Købt brugt. Det er en PA model med SpeakOn stik. Sætter jeg kun strøm og ht.kabler i lyder det som en pande med fiskefileter på komfuret. Selvom associationen til mad er rar, er jeg nu helst fri :-) Jeg har en helt ny forstærker, helt samme model, sætter jeg den til er der HELT stille, så det er ikke strømkilde eller HT, der støjer :-) Der ingen ændring på om signalekilder er sat i eller om der er skuet op eller ned. Dog stiger støjen lidt hvis jeg skruer helt op. Men den forsvinder ikke, hvis jeg skruer helt ned. Hvad dælen kan det være? Jeg åbnede kassen for at danne mig et overblik. Sjovt nok var stel ledning fra PSU klippet over. Måske den har været skiftet og man har glemt den? Jeg monterede den igen. men helt samme resultat. Har også prøvet en anden netledning for at være helt sikker på jord. Jeg har prøvet med lidt kontakt rens på potmetre m.m. Er der nogen der erfaringer med om: 1) Kan det betale sig at sende den på værksted? Alt er jo relativt, men vi snakker om en ca. 10TKr forst. 10 år gammel. Så det begrænset hvor meget jeg ofre. 2) Kan man selv fikse noget? Elektrolytter m.m. ser fine ud og den er helt ren inden i. 3) Hvis værksted: Anbefalinger i storkbh. Gode råd modtages :-) Tak
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5289 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket mærke og model er den ukendte dims?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
cbrg
Ny bruger Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en IMG/StageLine (Monacor) ST2000D
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5289 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |