recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål omkring Coaxial kabel og LNB hoved
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål omkring Coaxial kabel og LNB hoved

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål omkring Coaxial kabel og LNB hoved
    Sendt: 19-April-2010 kl. 11:16
Jeg har to Dreamboxe derhjemme (800 HD), og vil egentlig gerne have optimeret alt det der er sat op herhjemme. Det betyder, jeg har 2 parabol antenner med hver især 1 LNB hoved. Min plan er at udskifte LNB hovederne samt antennekablerne eftersom mine kabler er ret gamle og de skal udskiftes. Så jeg vil spørge jer til råds, hvilke coaxiale kabler er gode?. Og hvad er forskellen på 5,6mm og 6,8mm? Leder den på 6.8mm bedre?

LNB hovederne skal jeg have udskiftet. Dem kender jeg ærlig talt ikke meget til. Kan se der står 0,3 dB på selve hovedet, og har det noget med dæmpningskonstanten at gøre eller?

Evt. hvis nogle af jer kan forklare mig lidt om det, og anbefale et godt sted at købe kablerne?
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 07:22
5,6 mm / 6,8mm  kabel
Generalt er den mindre tab i et tykkere kabel.
Men et godt 5,6mm kabel kan have samme tab som et dårligt 6,8mm kabelErmm

Hvor mange meter kabel bruger du?

LyngeSmile
Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 09:08
Jeg har købt 7mm (100 m), som er 4 x skærmet og det er virkelig et godt kabel. Har meget lidt tab. (Har ikke lige beregnet hvor meget endnu, men det kan jeg godt gøre hvis ønsket for den viden skulle være der)?

Og har købt nogle LNB hoveder fra Invacom som er softwaremæssigt 3D optimeret (hvad end det så skal betyde). :)
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:16
Har dette LNB
Kører kanon med dreambox og mine 3 satkort.
Kablet er fra harald nyborg. Har ingen problemer, har en ven der har et antennefirma, han siger ok for haralds kabel.
Men jeg har 100 meter kabel fra srt-versand, der er lige lidt nok skærmning.
Det der er irriterende når man køber for billigt er at stikkene nogen gange er for store ift. tykkelsen på kablet.
Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 19:14
rasmuzzen, det er derfor du kan få forskellige mm stik størrelser ;)

Mht 0,3 - 0,2 og 0,1 dB på hovederne. Hvad er så bedst ? Nogle af jer der ved det ?
Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 20:08
Der skulle stå F-connectorere i forskellige størrelser :)
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 20:26
0,1db på et hoved er bedst Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 21:23
Yep, men alt det der hulla bulla ude fra kina er ofte ikke det man får, jeg er radiomekaniker så jeg ved godt at der findes flere flere størrelser. Men der findes altså 7 mm stik der ikke er 7 mm, og det samme med ledning 7 mm er ikke 7 mm.
Ja, jo lavere støjtal jo bedre. Men det har altså ikke så meget at sige. Hvis du skal give flere hundrede kroner for 0.1 dB mindre er det skidt givet ud. Det er bedre at få råforstærkningen fra en større skål. De er blevet lige små nok de sidste par år.

MVH
Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 23:04
Synes nu ikke det er billigt det jeg har købt. Er bestilt hjem fra Tyskland til en ok pris. Og lige præcis mht skålene. Er det så rigtigt at en 0,3dB ikke kan fungere på en 110cm skål fx. Det har jeg hørt, men tvivler på det passer. Har overvejet en skål på 110 cm og så et LNB hoved på 0,3 dB eller 0,1 dB. Men er faktisk meget tilfreds med dette LNB, den klarer sagen meget godt.

http://www.satshop.tv/Invacom-Universal-Single-LNB-03dB-Horn-SNH-031

rasmuzzen jeg bestilte mine F-connectorer og kabler fra tvsatshop og det var i hvert fald fint kval og det var 7 mm.

Redigeret af Hajric - 03-Maj-2010 kl. 23:13
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 09:06
Tror ikke på at en 110 cm ikke skulle kunne fungerer. En 4 meter vil nok kunne koncentrære et for kraftigt signal. Tror ikke på den med en 110 cm.

Jeg siger ikke at tvsatshops produkter er dårlige. Jeg siger bare et 7 mm tilsyneladende ikke er 7 mm over hele verden, slet ikke hvis svigerinden kører i byggemarkedet i Solrød og køber den type de nu forhandler af F-connectorer. Der måtte lidt tape til for at gøre 7 mm. kablet tykkere.

Jeg købte 100 meter kabel fra srt-versand til 69 kroner, der fulgte 10 f-connectorer med af ok størrelse, og for den nette sum af 4 euro fik jeg 25 f-connectorer mere. Danmark er bare for lille.

MVH
Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 10:54
Det tror jeg nemlig heller ikke på. Hehe, 4m er nok lige lidt for stort :) hehe.

Har heller ikke sagt du siger det :) Men jeg er helt enig med dig at Danmark bare er for lille. Man skulle tro det var guldskeer :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu