recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital HDD boks - elendig skalering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal Digital HDD boks - elendig skalering?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital HDD boks - elendig skalering?
    Sendt: 27-Juni-2010 kl. 15:53
Nu har det efterhånden irriteret mig noget tid, men synes ikke jeg har hørt om andre
der har oplevet problemer. Nu har jeg bare lagt meget mærke til det på det sidste, på grund
af skift mellem DRHD/TV2 VMHD/Canal 9 HD.

Når Canal Digital's Sagem HD PVR 101 ST, får et 720p signal ind, og boksen står
til at outputte 1080i, bliver billedkvaliteten kraftigt degraderet. Det samme gælder når boksen får et 1080i signal ind, og outputtet står til 720p.

Har andre oplevet dette? - er det min boks der fejler eller er det virkelig bare endnu en defekt i en lang række på dette produkt?

Tape Connection MKII
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 23:17

Det er et kjent problem at HDPVR'n ikke takler omskalering av 720p til 1080i helt bra.  Resultatet varierer med hvilken TV som benyttes eller AVreceiver som benyttes. 

Det er antagelig en bug siden HD boksen uten harddisk takler dette helt fint.  Det var tidligere også problemer med oppskalering av SD til 1080i i HDPVR men denne bug'en  ble fikset.

Når jeg ser Norske NRK1 HD (720p) så blir bildekvaliteten på min Pioneer 507 veldg dårlig når HDPVR leverer ut 1080i.  På min TV ser nesten 720p konvertert til 1080i dårligere ut enn SD oppskalert til 1080i.  

Redigeret af Bobben - 27-Juni-2010 kl. 23:18
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu