Jeg har i den grad nydt min projektor siden jeg fik den. Kun et ønske om mere lys i 3D mode kan jeg komme på, ellers har den været upåklagelig, med en 2D billedkvalitet, som jeg ikke engang havde turde håbe på og en skarphed, som jeg ikke havde forventet.
På afstand har jeg fulgt med i en lang debat på AVSForum omkring købere, som har brokket sig over lav lumens, hvilket jeg ikke selv havde oplevet, men også omkring, at flere modeller (blandt X7 og X9'erne) pludselig taber lumens rigtig hurtigt ved 200 timer. Det tyske Cine4home site er igang med en stor anmeldelse af modellerne og kommer i 3 del til billedkvalitet og en detaljeret gennemgang.
Det ser ud til, at problemerne muligvis kan have noget med Genessa video chip'en at gøre, som åbenbart ikke er i X3'eren, hvilket kan forklare, at der ikke har været de store problemer med denne model. Men det er stadig spekulation.
I går satte jeg mig ned i kælderen og skulle se Ørneborgen med min datter og nevøer, men måtte efter 10 minutter stoppe. Der var simpelthen ikke noget lys til at se noget. Heller ikke ved skift til 3D mode, hvor blænden er helt åben og lampen kører i "high mode", var det helt mørkt i sekvenser som på min Pio 509H er helt lyse.
Lampen har 164 timer bag sig og jeg startede med lampen i eco mode og blænden lukket og der var rigeligt med lys, så det er lidt af en forandring.
JVC har dog en firmware opgradering klar og vil tage den ind og "køre den på" og formentlig lige tjekke den efter, så jeg er stadig forhåbningsfuld, at dette er et midlertidigt problem. Men jeg er også en smule nervøs, da jeg trods alt har kastet en stor sum i den og jeg er ret nedtrykt af at følge debatten på AVSForum
Redigeret af Bruce - 15-Maj-2011 kl. 14:37