Hejsa
Nu får jeg snart mulighed for at kunne lave mig en lille hjemmebiograf og så skal der findes noget udstyr til den. Rummet er ca. 4,5m x 3,6m hvoraf de, første 1,5m (af de 4,5m) længst ude mod vinduet skal bruges til spiseplads, så der er ca. 3m x 3,6m at gøre godt med til biografen. Væggene er lidt mathvide i det og vinduerne får mørklægningsgardiner så vidt muligt (så det kan mørklægges mest muligt).
Jeg har været ude og kigge på forskellige muligheder, men kan ikke finde ud af hvad jeg skal købe. Har set en Panasonic PT-AE4000, samt en Sanyo PLV-Z800 i aktion (ved av-connection i Sønderborg) og synes at udfra denne fremvisning at Panasonic's projektor tiltalte mig mest (pga. de meget bedre farver). Spurgte dem også om hvad der ville være bedst til det jeg skal bruge den til og de mente at LCD ville være det bedste pga. regnbue effekten der kan opstå på DLP projektere når rummet ikke kan mørklægges 100%.
Har samtidig også læst en masse forskellige ting her på fora'et, samt på andre fora's og test sider og bliver mere og mere forvirret over hvad jeg skal vælge.
Jeg har et budget der siger ca. 25.000 for projektor + lærred +/- alt efter hvad der kan betale sig. Lige nu hælder jeg mest til en Panasonic PT-AE4000 + et Lissau LS 90" eller 108" True Color fast ramme lærred (har beregnet at projektoren kan klare et lærred på ca. den størrelse på den afstand den kommer til at sidde).
Håber ikke det blev for forvirrende.
Takker på forhånd :)