recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Budget hjemmebiograf?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBudget hjemmebiograf?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
veis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Budget hjemmebiograf?
    Sendt: 07-Maj-2011 kl. 08:54
Hej med jer,

Vi er ved at kigge på at opgradere vores legestue til en hjemmebiograf. Og jeg har brug for lidt hjælp til hvordan vi får mest muligt for pengene.

Vi har plads til et lærred der er 180cm i bredden, og projektoren kan hænge 250cm fra lærredet (pga stråvæg). Vi sidder 3 meter fra lærredet.

Vi vil bruge projektoren til følgende:
    Wii spil
    X-box360 spil
    Tv via seperat DVB-t tuner
    Tv via streaming fra dreambox

Rummet kan mørklægges 100%, vi er ikke forvente mht lydkvaliteten, men vil have noget der lyder af mere end en fladskærms speaker. Vi har en logitech harmony Remote der skal styre det hele.
    Mine spørgsmål går på følgende, og passer nok ind i færre forskellige kategorier.

- hvilken projekter skal vi vælge
    - kommer projektoren langt nok væk fra lærredet til at vi kan få billed i fuld bredde
    - hvordan ser vi nemmest stream'et fra Dreambox'en (tænker om Apple TV2 er en løsning)
    - hvordan forbinder jeg det forskellige kilder til projektor - skal jeg have en surround receiver til at fungere som kildevælger. Eller hvordan ?
    - afhængigt af ovenstående spg, vil et sæt suuround speakere til PC kunne løfte opgaven.

Ser frem til en masse gode input fra alle de kloge hoveder herinde:-)

Vh veisfeld

Til top
    Tsunde Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
    Point: 597
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2011 kl. 10:21
    Her kan du se afstand til væg for stort set alle projektore, men jeg mener ikke den afstand du nævner burde være et problem.
    Det er svært at rådgive om udstyr når du ikke nævner et budget for udvidelsen, er det nok med en 720p projektor eller skal det være full-hd, de starter som udgangspunkt ved hhv. 4.000,- og 8.000,-.

Omkring højttalere, er det jo meget individuelt hvad der kan klare det, mange er godt tilfredse med deres Logitech Z-5500 surround system, der er vist lige kommet en ny model, som er lidt bedre.

Du kan for få penge købe en HDMI selector, med 4-5 indgange som kan være din kildevælger, men det tilføjer endnu en fjernbetjening til rodet. Der er mange der fortrækker at lave deres receiver klare det, men så skal du både have en receiver og et højttaler sæt. Det vil kunne fåes for omkring 5.000,- i en ok kvali (Pioneer VSX 920 er på tilbud til 2.500,-).
    Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
    Til top
    veis Se dropdown menu
    Junior bruger
    Junior bruger

Oprettet: 05-April-2004
    Point: 23
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 09:44
    Hej,

Tak for det meget brugbare link:-)

Vores behov er ikke til full-HD - hvilken projekter vil så være mest value for money? Sværmer lidt for BenQ W600+ fra Hifiklubben - er der nogen der kan anbefale denne, eller er der nogen der er bedre i samme prisklasse?

Jeg tror en billig receiver med nogle OK front speakere og nogle mindre OK bag-speakere må være hvad vi går efter. Jeg vil meget gerne høre jeres meninger om en god konfiguration som opfylder vores behov...

Er der nogen der har erfaringer med streaming af SAT fra en dreambox? Er der nogen
    box'e der bare kan det?

mvh Morten:)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu