recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projektor optoma hd 82 vs epson tw 3600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy projektor optoma hd 82 vs epson tw 3600

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sjyden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny projektor optoma hd 82 vs epson tw 3600
    Sendt: 23-Maj-2011 kl. 11:41
da jeg skal have ny projektor er valget fladet på en af disse to men er lidt i tvivl om lys styrken hvor optima hd82 har 1300 ANSI lumens og epson har 2000 ANSI lumens hvor stor betydning har det under normal film brug og er der andre fordele og ulemper .

hilsen claus

Redigeret af sjyden - 23-Maj-2011 kl. 11:50
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 12:40
Har ikke erfaring med disse 2 specifikt i mit eget hjem. Kan dog give lille input:
Giv gerne melding om
- planlagt afstand fra projektor til lærred
- størrelse på lærred
- hvor godt kan du mørklægge til når du ser film

Ud fra ovennævnte 2 muligheder er der ingen tvivl om at jeg ville vælge en Optoma HD82.

Epson har nok en force hvis du skal have lang afstand til lærred + meget stort lærred + du ikke har mulighed for at mørklægge. Eller at du har planer om at bruge projektor i højlys dag med minimal mørklægning (hvem der end vil det).
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 12:43
Kan ikke sige fra eller til, men jeg er rigtig glad for min Optoma X800.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
sjyden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Har ikke erfaring med disse 2 specifikt i mit eget hjem. Kan dog give lille input:
Giv gerne melding om
- planlagt afstand fra projektor til lærred
- størrelse på lærred
- hvor godt kan du mørklægge til når du ser film

afstand til lærred ca 3-4m eller hvad det kræver til et 90 tommer lærred , og stuen kan næsten mørk lægges helt.

Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 08:56
De har begge væsentlig mindre lysoutput i deres respektive "cinema" modes, men Epson'en løber nok af med sejren mht lys.

Begge er anmeldt her:

Jeg ville vælge Optoma HD82, men så steppe op til HD87, som ikke er væsentlig dyrere, men mere lys og generelt lidt bedre end 82 eren. Jeg synes der er mere dybde i billede på DLP.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 22:00
jeg har lillebroderen, tw 3200, på 108" har jeg intet problem med lys, i eco mode, selv i fuld dagslys
Crown - there is no substitute.
Til top
sjyden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 23:37
hvad egner sig bedst til spil på en xbox 360 dlp eller lcd
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 22:16
Hej.

Jeg har selv Hd87 nu og er utrolig glad for den , både med billede kvalitet og så er den mere kompakt end HD82, Hd82'eren er en del dybere og synes den larmede mere faktisk.

Jeg startede nemlig med at have en HD82 men fik skiftet den ud til en HD87 som gør det en del bedre,  synes HD87 larmer mindre, har bedre billede, men ikke meget , fordi HD82'eren står bestemt også utroligt flot, om du ser film , ps3, xbox er ligemeget da kvaliteten er virkelig god!

Jeg foretrækker at mørklægge rummet, ikke 100% men måske 80 % når vi skal se film, du kan godt se film i daglys ( måske ikke i virkelig solskin) med HD82 på fuld styke , men ikke noget at jeg vil gøre da er irriterrende efter min mening, og billedet bliver meget bedre når man mørklægger rummet selvfølgelig.

En anden ting er at på Begge modeller skal Dynamic black slås helt fra, ellers give det sådan et "glimt" nogle gange i billedet, så det kan man ikke bruge til ret meget , På HD82'eren måtte man også slå alt det Pure engine fra fordi det forstyrre billedet, På HD87 har de dog rettede op på det efter hvad jeg kan se, jeg kører ihvert fald med det på min HD87 , og det kunne jeg ikke på HD82 fordi det generet simpelthen mit øje.

Alt i alt ville jeg vælge en HD87 da du får en bedre projektor, men også dyrer, HD82 er bestemt ikke dårlig overhovdet og vil også give dig meget glæde, men er jo op til dig hvad du er til.  

mvh Skyeagle.

Smile

Redigeret af skyeagle - 26-Maj-2011 kl. 22:21
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 02:56
Der er flere tests der siger, at en 3200 er 99% magen til en 3600, så der er lidt penge at spare. (hvis det var Epson du endte med)..
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu