recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tweaking af billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTweaking af billede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Emne: Tweaking af billede
    Sendt: 02-Juni-2011 kl. 17:37
Det er muligt at dette emne er placeret under en forkert kategori. Jeg mener imidlertid at -alt andet lige - en projektor er den bedste "billedviser" til film.

Emnet tager udgangspunkt i det faktum at mange hifi-entusiaster elsker at nørde med anlægget til det giver den bedste lyd. Og her findes der jo en million tweaks man kan afprøve.
Men hvad med billedet? Kan man tweake billedgengivelsen - og hvordan? Det at "tweake" indebærer som regel at man opnår en forbedring via forholdsvis billige tricks og foranstaltninger.

Det er jo velkendt at et rums akustik er af enorm betydning for lydgengivelsen. Det er også velkendt at man kan øge den oplevde kontrast fra et billede, hvis rummet er mørklagt. Men hvad kan man ellers gøre? Er vores tilgang til lyd og billede så forskellig, at vi ikke interesserer os så meget for billedforbedrende fiduser?

Håber på en god debat!
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 21:12
Både ja og nej.

Dvs jeg har ikke lyst til at male loftet eller væggene i en mørk farve/sort da vores projektor også er i stuen, derfor har jeg loft til gulvgardiner jeg trække for plus et sort stykke stof til at komme i loftet de første halvanden meter ud fra lærredet. Synes det fungerer fint til os.

Ellers er der en fin tråd om det her.

Ide til lys kontol = bedre Sort/ kontrast Update
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu