recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er det at projektorer ikke benytter LED?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor er det at projektorer ikke benytter LED?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har ellers kun haft gode erfaringer med at skifte pærer i lejligheden ud med LED-typen - såfremt jeg har husket at bestille "varm hvid" fremfor bare hvid. De giver et rigtig godt lys men intensiteten kan godt være lidt voldsom ift. halogen-pærer.

Det afhænger faktisk meget af hvad man ellers har i rummet, for det er sådan set rigtigt nok at det er samme problematik - f.eks. malerier du har i stuen, vil tage sig anderledes ud hvis farvespektret fra dine pærer er anderledes, selv om farvetemperaturen i sig selv er præcist den samme.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 20:02
RA-VÆRDI  

Ra-værdi er den måle værdi man har til at se hvordan pærens lys bevirker farverne.
Jo bedre Ra værdi, jo mere naturlig er farverne......
Solen=100
glødepære + halogen = ca. 99
lystofrør og andre lyskilder = ja, kun ringere ....

LED-belysning ligger, for de bedste/nyeste, kun på ca. 80 !?  hvilket, efter min mening, gør dem _totalt_  u-interessante til noget som helst i den her sammenhæng.

Hvorfor bliver de så solgt ? - tjaa, det må tilskrives en stab af utrolig dygtige sælgere Confused
Prøv at google emnet "ra-værdi" for yderlig info....

Bond Cool

Redigeret af bbond - 05-Juni-2011 kl. 20:04
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu