recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til instilling af parabol 1v & 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til instilling af parabol 1v & 5

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til instilling af parabol 1v & 5
    Sendt: 11-Juli-2014 kl. 21:04
Hej alle

Da vi har renoveret vores fuger i huset har jeg haft vores parabol stående perfekt på et spyd i græsset!

Nu er muren færdig og jeg har flyttet den tilbage på væg beslaget.
Det er en triax skærm med 6grader beslag samt 2 lnb hoveder og diseq.
Det underlige består i at jeg kan ikke længere få begge satellitter ind på en indstilling. Har jeg 5ø har jeg ikke 1v og omvendt!
Når man kigger ind foran på skærmen er 1v til højre og 5ø til venstre

Jeg har indstillet de første 50 skærme men det her giver mig grå hår

Er der en der har en ide til hvad der kan være galt?

Jeg har opgivet at regne det ud selv

\Søren
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 21:33
Hvis du står med ryggen mod syd, og kigger ind på parabolen, så er 5gr. Ø til venstre ( Viasat ). Så det er ikke der fejlen ligger, men kan måske være, at kablerne sidder i de forkerte modtagere. Så vil skålen komme i forkert indstilling, når eksempelvis 5gr.Ø er tilsluttet modtager til 1gr.V, og vice versa.
Hvis kablerne ikke har været afmonteret i receiverne, så har jeg ikke lige en god ide til løsningen.

Redigeret af JeTex - 11-Juli-2014 kl. 21:43
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 21:54
Hej.

Kablerne erde samme. Jeg har udelukkende brugt et stykke forlænger kabek som nu er pillet af da den er tilbage på vægen
LNB er rigtigt ud fra det du beskriver:-) det var sådan de var!
Jeg forstår ikke hvad du mener mht. Modtager? Hvis det er diseq programmeringen du mener i modtageren så har jeg prøvet at bytte rundt. Det hjælper intet.

Eller mange tak for dine bud? Andre forslag modtages gerne

\Søren
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 22:18
Pil kablet af hovedet til højre (1 grad vest) og indstil modtageren på en kanal på 5 grader øst, f.eks. TV3 og drej parabolen til du modtager denne kanal. Monter igen kablet på det højre hoved og du skulle gerne have kanalerne på 1 grad vest. Finindstil herefter om nødvendigt.

Flemming

Redigeret af fltk - 11-Juli-2014 kl. 22:20
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Andre forslag modtages gerne
\Søren

Hej Soren_b.

Ja, når man bruger flere LNB'er spejlvendes SAT signalerne inde i parabol skålen.

Som jeg læser dine indlæg har du bare taget parabolen ned og sat den op igen. Godt nok nogle få meter væk. Men det tror jeg ikke på, at det er det der er problemet.

Triax har to forskellige slags 6grader beslag. Et hvor afstanden kan justeret og et hvor den ikke kan.

Et gæt kunne være at afstanden mellem LNB'erne ikke helt passer. At den VAR justeret således at begge LNB kunne modtage en del af signalet. Og at du NU justerer til at enten det ene eller det andet LNB modtager det fulde signal. Og at der på grund at den 'forkerte' afstand så ikke er noget der rammer det andet.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 11-Juli-2014 kl. 22:34
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 08:32
Hej igen.
Jeg vil prøve at søge en satellit op uden diseq. Så må vi se om det hjælper.
Jeg har jo fundet 1 v signalet på det korrekte hoved. Men 5 øst er der ikke. Ser faktisk 1v nu:-)
Herefter må jeg prøve 5ø også uden diseq. Er de der begge uden har jeg en diseq fejl.
Mit 6graders beslag er den faste type i sort plastik uden justerings muligheder
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 08:34
Jeg vil også teste om min modtager driller mig.

Jeg vender retur når jeg har testet

\Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu