|
hjælp til instilling af parabol 1v & 5 |
Besvar |
Forfatter | |
soren_b
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Juli-2014 kl. 21:04 |
Hej alle
Da vi har renoveret vores fuger i huset har jeg haft vores parabol stående perfekt på et spyd i græsset! Nu er muren færdig og jeg har flyttet den tilbage på væg beslaget. Det er en triax skærm med 6grader beslag samt 2 lnb hoveder og diseq. Det underlige består i at jeg kan ikke længere få begge satellitter ind på en indstilling. Har jeg 5ø har jeg ikke 1v og omvendt! Når man kigger ind foran på skærmen er 1v til højre og 5ø til venstre Jeg har indstillet de første 50 skærme men det her giver mig grå hår Er der en der har en ide til hvad der kan være galt? Jeg har opgivet at regne det ud selv \Søren |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du står med ryggen mod syd, og kigger ind på parabolen, så er 5gr. Ø til venstre ( Viasat ). Så det er ikke der fejlen ligger, men kan måske være, at kablerne sidder i de forkerte modtagere. Så vil skålen komme i forkert indstilling, når eksempelvis 5gr.Ø er tilsluttet modtager til 1gr.V, og vice versa.
Hvis kablerne ikke har været afmonteret i receiverne, så har jeg ikke lige en god ide til løsningen. Redigeret af JeTex - 11-Juli-2014 kl. 21:43 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
soren_b
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Kablerne erde samme. Jeg har udelukkende brugt et stykke forlænger kabek som nu er pillet af da den er tilbage på vægen LNB er rigtigt ud fra det du beskriver:-) det var sådan de var! Jeg forstår ikke hvad du mener mht. Modtager? Hvis det er diseq programmeringen du mener i modtageren så har jeg prøvet at bytte rundt. Det hjælper intet. Eller mange tak for dine bud? Andre forslag modtages gerne \Søren |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10458 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pil kablet af hovedet til højre (1 grad vest) og indstil modtageren på en kanal på 5 grader øst, f.eks. TV3 og drej parabolen til du modtager denne kanal. Monter igen kablet på det højre hoved og du skulle gerne have kanalerne på 1 grad vest. Finindstil herefter om nødvendigt.
Flemming Redigeret af fltk - 11-Juli-2014 kl. 22:20 |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4704 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Soren_b. Ja, når man bruger flere LNB'er spejlvendes SAT signalerne inde i parabol skålen. Som jeg læser dine indlæg har du bare taget parabolen ned og sat den op igen. Godt nok nogle få meter væk. Men det tror jeg ikke på, at det er det der er problemet. Triax har to forskellige slags 6grader beslag. Et hvor afstanden kan justeret og et hvor den ikke kan. Et gæt kunne være at afstanden mellem LNB'erne ikke helt passer. At den VAR justeret således at begge LNB kunne modtage en del af signalet. Og at du NU justerer til at enten det ene eller det andet LNB modtager det fulde signal. Og at der på grund at den 'forkerte' afstand så ikke er noget der rammer det andet. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 11-Juli-2014 kl. 22:34 |
|
soren_b
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen.
Jeg vil prøve at søge en satellit op uden diseq. Så må vi se om det hjælper. Jeg har jo fundet 1 v signalet på det korrekte hoved. Men 5 øst er der ikke. Ser faktisk 1v nu:-) Herefter må jeg prøve 5ø også uden diseq. Er de der begge uden har jeg en diseq fejl. Mit 6graders beslag er den faste type i sort plastik uden justerings muligheder |
|
soren_b
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil også teste om min modtager driller mig.
Jeg vender retur når jeg har testet \Søren |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |