|
canal digital og mac mini |
Besvar |
Forfatter | |
tradsborg
Ny bruger Oprettet: 15-Juli-2014 Sted: Tjæreborg Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Juli-2014 kl. 14:40 |
Hej, jeg håber at en af jer kan hjælpe mig.
Jeg har canal digital som jeg egentlig er rimelig glad for. Jeg har en mac mini som jeg bruger til at afspille mine film fra min nas server, så langt så godt. Kan jeg på nogen måde, måske med en elgato eyetv, få signalet fra min settop boks ind på mac mini, så jeg kan optage udsendelser på den ? MVH Niels Peder Sørensen |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis din STB er en Entertain eller Entertain mini, så er der kun Scart og HDMI ud. Du skal derfor have en eller anden dims til at hente signalet ind i din Mac. Jeg er ikke en ørn til Mac, så jeg ved ikke rigtig hvad der findes til den platform, men Scart bliver du ikke glad for, og HDMI har jeg heller aldrig stødt på tunere der kan modtage. Du er nok bedre tjent med en løsning, hvor du skifter din LNB ud til en Twin eller Quad version, og så trækker du et ekstra kabel ned til din Mac, hvor du indsætter f.eks. en Elegato tuner. Du skal sikre dig at tuneren kan håndtere et kort fra Canal Digital, for det skal du også have. Du skal også have et CAM modul.
En tredje mulighed er at tilslutte en USB harddisk, hvis det er en Entertain Mini. Den store Entertain har allerede en 500 gb harddisk indbygget. |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
tradsborg
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret.
Grunden til at jeg mener at signalet først skal igennem settop boksen er jo pga. af canal digital kortet sidder der. jeg har et quad LNB idag, men der er ikke flere at give af, da de er brugt andre steder i huset. Men har også set at elgato har et sat tv boks med CA modul, men har ingen ide om det vil virke. Jeg kan sagtens optage det jeg ser idag, men vil hellere kunne optage direkte på mac mini, da det gør det noget nemmere at flytte det til min nas bagefter. |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja men du skal jo have signalet ud, og da der kun er HDMI og Scart, så er der jo ikke andre muligheder, bortset fra en udskiftning af din LNB til en Octo, f.eks. en af disse: http://www.redcoon.dk/c10070304-Octo-LNB
og så en tuner, et CAM modul og et Non Pairing kort fra Canal Digital. Jeg har det selv kørende, men på en Windows platform, og med noget andet hardware. Mit setup kan ses her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
tradsborg
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg bare smider den settop boks ud som jeg har, og så køber den her https://www.elgato.com/en/eyetv/eyetv-sat istedet for, så skulle der vel ikke være nogen probemer ud over at den ikke er godkendt af canaldigital.
Non pairing kort, er det et bestemt kort man skal bestille eller hvordan fungere det ? |
|
MCenterFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Det er netop derfor du skal have et Non pairing kort, og det er det du skal have hos Canal Digital. Det kan være nødvendigt at true med opsigelse af abb. for at de sender dig et kort |
|
|
tradsborg
Funktioner
Tak(0)
|
Spørger nok lidt dumt, er der ikke nogen af de 4 kort jeg har nu som kan bruges ?
|
|
MCenterFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan prøve, men de er sandsynligvis paired
|
|
|
MCenterFreak
Funktioner
Tak(0)
|
De vil sandsynligvis virke, selvom de er paired, men kun i kort tid, indtil næste opdatering sker, dvs. inden for 2 timer
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |